Alla inlägg under juli 2008

Av Carola - 30 juli 2008 16:04

Var ner på gymmet idag och träffade P. Min Coach. Han hjälpte mig lägga upp ett bra program nu när jag till största delen ska träna andra tider än kärbon. Och eftersom det här är min sista semestervecka så kommer jag köra må, on och fredagar framöver...Annars blir det nog kanske lite för mycket träning o aldrig komma hem i tid efter jobbet. Har ju iaf 1 ½ mil hem och bussarna går ju inte precis när JAG vill åka hem. Det blir så mycket onödig tid som försvinner.

Men nu har han lagt upp det så att jag kör bröst/rygg/mage på måndagar. Ben på onsdagar och axlar och armar på fredagar helt okej schema. Det jag hade tidigare var ju så träääligt som man säger..*L**. Jag och gubben har ju kört må-ti och to-fre nu under semestern men det blir lite mycket nu när jag börjar jobba igen.

Nu ska jag ta cykeln ner på hemköp.. mjölken tog ju slut i morse...

Av Carola - 30 juli 2008 08:37

Åh... vaknade till sol och fågel....nej...lastflaksskrik... grannen e på G igen.. nu håller de på o fyller upp med jord på gården.. De började väl kl halv åtta i morse!!!

Jag fungerar inte då..inte utan mitt kaffe iaf..


Nu först har jag orkat masa mig upp ur sängen, ska sätta mig på bron ,läsa min tidning o dricka mitt kaffe.Öronproppar har jag inga så jag lär väl få stå ut med lastbilarna på grannens gård..hrm

Av Carola - 29 juli 2008 22:37

Åkte in till stan runt tre, medan jag väntade på kärbon (R) var jag in  på zooaffärn som ligger vägg i vägg med gymmet. Tänkte köpa nya halsband till hundarna, de har såna där sk polishalsband som nu har blivit lite nötta så det är dags att köpa nya. Köpte ett varsitt till dem o kikade runt bland hyllorna.Hittade en flaska med (i mina ögon) roligt namn..PISS OFF...tydligen en sk fyspray för husdjur (tänkte på katten som inte kan låta bli att pinkelinka på fel ställen).. köpte ingen nu, men ska iaf göra det.. tyckte bara namnet var en aning passande..

R kom cyklande utanför så jag gick ut och mötte honom. Vi körde på en timme nere på gymmet efter träningen gick vi ner på polisstation. Så där jag.. nu har "gubben" åxå fixat pass!!..*L*..Tog en promenad upp till Munken för att äta lite. På vägen mötte jag min goe lillebror. Han måste väl ha gått i sin egen lilla värld för det tog en stund innan han såg mig.(går man med musik i öronen o stirrar ner i backen märker man kanske inte mycket..fniss)

Har inte gjort så mycket mer idag. Sitter hemma nu med en nyfiken Z som vill se vad jag skriver på bloggen.. hon bjuder på schweizernötchoklad  *L*.. kanske för att blidka mamma lite..hihi... hon vet att choklad till en kopp kaffe ALLTID går hem hos mamma. Skrutt sitter fast på andra sidan grinden till vardagsrummet.. jodå.. hon har sett chokladen hon med...

Ska nog sätta mig o mysa med Z i soffan..

det är ju kväller för hennes del snart.

Av Carola - 29 juli 2008 12:12

T var lite trött i morse men jag fick upp honom klockan tio iaf.. dags att få lite ordning på rutinerna igen nu, det är ju inte långt kvar tills skolan börjar. Han bad om ursäkt för gårdagen o det är ju positivt.

I morgon åker han till "skrothandlarn" (morfar) och jobbar ihop lite pengar till cityfesten.. Han får ju tyvärr inga andra pengar över sommaren då han har sommarlov. Studiestödet får han ju inte förrän i slutet av september, så nu måste han ju jobba för sina pengar. Men men.. lägger han itne sina pengar på snus,cigg och hamburgare så räcker pengarna längre..

Z har nyss gått iväg till sin syster M. de ska iväg till badet.. jo jo.. det gäller att passa på nu.. bara tre veckor kvar till skolan börjar..

Av Carola - 29 juli 2008 09:49

Nu är jag arg... och fruktansvärt less..

Z duschade igår innan hon gick o lade sig. Hade (som vanligt) lämnat kläderna på golvet i badrummet (förstår inte varför det ska vara så svårt att lägga dem i tvättkorgen), vilket jag inte upptäckte förrän i morse. Jag plockade upp byxorna, märkte att de var blöta på benet. hrm... luktade försiktigt.. KATT ELÄNDE!... Hon hade kissat på dem!..

just då flög det onda tankar i mitt huvud  men sedan tänkte jag efter lite... HUR många gånger har jag inte sagt åt Z att hon INTE ska lägga kläder på golvet när katten inte går att lita på. Sagasaga ÄR tyvärr sådan att ligger det något på golvet som INTE ska ligga där så kissar hon på det..Iaf om det finns i badrummet där hon ju har sin toalett. Det spelar ingen roll om det är en matta, handduk eller klädesplagg, tyvärr!..

Men allvarligt talat så har jag funderat länge på vad jag ska göra med katten. Något fel är det. Har pratat med veterinär ang sterilisering men det är ju inte säkert att hon slutar kissa på det viset trots det. I VISSA fall fungerar det. Och det spelar ju ingen roll att lådan är precis nybytt.. hon kissar på det som ligger på golvet iaf. Vet inte om hon protesterar eller om det bara satt sig på hennes hjärna. Det har hänt några gånger att hon satt sig bakom tv:n men sedan jag började peppra med vitpeppar på nämnda område så har hon slutat. Men det skulle bli himla tokigt om jag hällde vitpeppar överallt..suck.. jag vet inte vad jag ska göra. 

Av Carola - 28 juli 2008 21:48

Är väl på lite bättre humör nu iaf.. jag har väl lugnat ner mig lite sedan samtalet med T.. Blev bara så fruktansvärt irriterad.

Blir lite less över att jag alltid ska göra allt när man ändå har två stora barn... men men.. det komemr en dag när de ska klara sig själva åxå... hehe.... då får de se hur lätt de e....


Kärbon är på väg ut.. och det har hundarna redan uppmärksammat.hrm... kommer han inte snart


Av Carola - 28 juli 2008 19:06

Nu är jag sur  och inte så lite heller... åkte in till stan vid 13-tiden.. junior lovade att han skulle ta hundarna vid femsnåret eftersom jag skulle bli lite sen idag.. skulle handla efter jag varit o tränat.. var in på polisstation först o hämtade mitt pass.. stod sedan i nära på en halvtimme och väntade på kärbon innan han kom iväg från jobbet. Körde en timme nere på gymmet pussade kärbon hejdå och gick till bussen.. klockan var väl ca kvart över fem då.. då pep det i mobilen..

T: Måste jag ta hundarna, jag är ända nere i centrum.. orkar inte gå hem!..

Åh.. jag messade tillbaka o sa att JA.. jag orkar inte eftersom jag måste cykla ner på Hemköp dirket jag kommer hem, annars har vi inget att äta idag,har ju inte tagit fram något ur frysen.

T: Men du behöver inte göra någon mat, jag klarar mig!


Jag igen då: Men hallå!!.. Är du den enda i våran familj som äter eller?!


Förstår inte hur ungar kan vara så ego ibland.. nene.. han ska inte ha någon mat så tänk inte på att laga mat till dig själv eller syrran..Häum!


Nä nu är jag less o skitirriterad. Han ligger o slöar halva dagarna och ORKAR inte gå hem o ta hundarna ett varv... semester..jo tjena!.. inte har jag det iaf..det ska ju lagas mat o städas ändå

Har nyss slängt i mig en tallrik fil.. ska ta cykeln ner till Hemköp.. sen ska jag bara dö i soffan när jag kommer hem.. trött!!!

Z tog kycklinglåda som fanns kvar sedan gårdagen så hon är iaf mätt o belåten.

T får fixa sin egen mat. Jag ORKAR inte...*L*

Av Carola - 28 juli 2008 13:19

Har suttit i telefon en timme nu... fick samtal... från L!!!.. Vi har inte pratats vid på över ett halvår.. vi bröt kontakten eftersom våra samtal hela tiden handlade om värk o elände i vardagen... allt tog så mycket energi.. vi blev nog ganska bittra mot varandra mot slutet sist.. men nu var det jättekul att prata med henne!!.

Det är väl kanske så att ibland nöter man ut varandra så tar man en paus...och börjar om på nytt igen.. Vi får väl se hur det blir med kontakten framöver..höras av kommer vi garanterat att göra men om telefonkontakten blir lika intesiv som förr betvivlar jag. Man måste ju ha ett liv åxå.. inte bara sitta i telefon hela dagarna...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards