Alla inlägg under november 2008

Av Carola - 28 november 2008 17:14

Usch... måste ta ledigt snart... hinner ju inte med mitt LIIIIIIIV!...Om jag överhuvudtaget har något hihihi... Igår åkte E tidigare från jobbet så jag blev själv uppe i matsalen.. i normala fall hinner man när man är ensam men hela dagen var stressig.. sista klassenkom så sent som halv ett...o det satt kvar till ett..då skulle jag hinna köra ner disken, diska den.. upp med den och städa tre rum innan mellanmålet skulle fram till kvart över två...PUH!!!.. jag hann iaf..som tur är hade vi passat på att äta lunch redan kvart över TIO..vi visste att det skulle bli en stressig dag...jo jo..det gäller att ha framförhållning.. men den här veckan har varit lite i överkant.. alla klasserna har haft skridskoåkning på schemat o tydligen fick de inte tillgång till ishallen när det passade så allt har blivit förskjutet..till förtret för oss på restaurangen... och trots att jag var ledig i onsdag så fick jag inte mycket till vila...jo okej då.. om man räknar med 4 timmar hos frissan!!..Tog längre tid än beräknat..sen ner på dotterns skola för utvecklingssamtal som det så vackert heter nu.. inte kvartsamtal som det hette när en annan gick i skolan.. var inte hemma förrän halv fyra.. hade gått hemifrån halv tio....hrm... det var MIN lediga dag det...


ska hjälpa gubben min att flytta i helgen... nej nej.. inte till mig inte.. Åh, nej.,..ska nog bo själver ett tag till jag...*L*.. han har fått större lägenhet i en annan del av stan..(däremot 6 km närmare mig..hihi)..först hjälpa honom med flytt..sen ska jag jobba från sju i morgonkväll....hrm... undrar när jag ska få vila o känna mig ledig.. i graven kanske?...

Av Carola - 22 november 2008 13:41

Härligt..vi har äntligen fått vinter..jag ÄLSKAR snö och vinter.. men december 1998 var kanske lite grann i övermått:

Gävle 1998


Folk åkte skidor och skoter mitt i stan... och hemtjänsten blev hämtad med bandvagnar...dagis och skolor var stängde under en vecka... ungarna älskade de dagarna... gemenskapen i stan var stor..men efter en vecka återgick allt till det normala...även om snön fortfarande låg kvar

Av Carola - 21 november 2008 19:28

Tar lite.. bara lite semester från bloggandet ... har så mycket på jobbet o en hel del som händer här hemma.. inget som är något allvarligt.. men känner att jag inte har tiden.. Kliver in när jag har tid över och har ork överhuvudtaget att ens sitta vid datorn..*L*... förhoppningsvis blir det lugnare nästa vecka..


Kram på er..

ps... inga bråk att rapportera på jobbet idag..hihi.. allt har gått förvånansvärt bra ...

Av Carola - 19 november 2008 13:49

Vi hade personalmöte igår.... vilket spårade ur... de nya reglerna vi fick var: alla hjälper alla - kors i taket..ska vi få hjälp på lilla?

: Röker gör vi när vi har tid inte när vi måste -  alltså inget nytt för vissa av oss.men nog så jobbigt för vissa....

-vi går en och en och äter lunch - jo visst...det bygger ju verkligen upp gemenskapen på jobbet....(ironi)

Inga mobiler under lunchen- vilket ju är en självklarhet

Inga svordomar åt barnen - nej VEm svär åt dom??...som man bemöter andra blir man behandla själv

Möte varje måndag kl 9 - hrm...okej... börjar väl en timme tidigare då....men det får gå..

Sen var mötet slut..enl chefen...och reste sig och gick... då började lilla M gaffla.....VAD är det som tar sån tid uppe på lilla?..städa måste ni inte göra varje dag... kan ju tillägga att jag såg ut som ett levande frågetecken.... klart vi måste städa sa jag..det handlar om en matsal..det är inte hygieniskt att hoppa över städningen!.. Hon fortsatte gaffla..ifrågasatte varför jag överhuvudtaget jobbar på restaurang när jag har problem med nacken...ursäkta mig sa jag...men personliga påhopp gillar jag inte och sen har jag och chefen ett avtal och under VILKA premisser jag är anställd har varken du eller någon annan med att göra. Hon var i sitt esse...fortsatte...jag orkade inte lyssna utan sa bara att nu får du ursäkta men jag har ett jobb att sköta och jag slutar om en timme...

-Vad gör det om du blir kvar en timme extra?..just idag gör det väldigt mycket men det tänker jag inte heller diskutera med dig..


Ja det var mycket som hände under gårdagen..

Mycket mer än vad jag orkar skriva om idag, men saker o ting gjorde att jag gick omkring o var på dåligt humör hela kvällen och tankarna snurrade.. jag tänker inte jobba kvar om jag ska få skit på mig av en liten snorunge.. någon som inte ens är anställd utan bara hoppar in som en extring..


Ringde till chefen i morse..( jag är förresten ledig onsdagar) sa som det var att jag fick ta emot en massa skit från Lilla M igår... ja jag hörde det svarade chiefen... men jag tänkte ändå prata med lilla M idag.. hon ska bort från luncherna..kan inte ha någon som är otrevlig mot barnen!!

Jag sa även till honom att så länge jag inte fått några andra direktiv från honom så gör jag som vi alltid ha gjort ang städning osv...och det skulle jag göra åxå svarade han..hon kommer ändå inte vara kvar länge till..

Jag sa till honom att lilla M är jätteduktig när det gäller att jobba under våra helgevenemang och under serveringen osv.. jo det höll han med om men under dagpassen funkar det inte..Jag gav som förslag att nu efter jul när mellanmålen ändå försvinenr så räcker det om vi är EN på varje station och att vi isåfall går runt..E kommer bli anställd nu efter helgen så då är vi tre jag, E och madam G..för hjälps vi åt alla tre samt scheriffen och Nalle så kan vi till och med kunna äta lunch tillsammans.


Får väl se hur det blir framöver.. hoppet är ju den sista som överger en...men men..

Av Carola - 17 november 2008 07:54

Vaknade med irritation i kroppen i morse...kärbon gick ut och hämtade tidningen...HAN läste tidningen före mig!!..aj aj.. mina morgon ritualer är ju heliga..och så vill människan att jag ska sitta o prata med honom på morgonen!!!...aj aj igen..dubbel-AJ..jag är inte talför kvart i sex på morron...DET borde han veta efter 2½ år tillsammans med mig...*L*..

Har varit irriterad på hundar o ungar åxå nu på morgonen..hundarna svansar omkring benen på mig, ungarna stampar med stora elefantkliv runt om i lägenheten..eller var det tvärtom???..hihi..Nej..PMS-varning BIG TIME!!!!


Körde ett pass nere på gymmet igår..rygg och biceps..märks att jag inte tränat på ett tag nu..värk idag som heter duga!..Trött är jag åxå...känner olust över att åka in till jobbet...men det har jag ju gjort senaste veckan/månaden så vad är nytt under solen?!..


Ska svepa i mig sista koppen kaffe nu innan jag stapplar bort till bussen..


See ya!!!

Av Carola - 15 november 2008 18:53

Äsch det blev ju ingen träning idag..jag ringde kärbon när jag var i färd med att packa väskan..då var han redan nere på gymmet, körde bröst och hade solat, men skulle träna en sväng till på eftermiddan...OM det blev tid till det... Ja men tack då!.. efter fyra har inte jag tid då måste jag hem å fixa mat till mig o barnen och jag har inte tänkt att var längre än så inne i stan idag. Tog med träningsväskan iaf och åkte hem till honom utifall vi skulle hinna med träning före fyra..visst jag kan träna själv men det är ju så tråkigt , jag hade ju tänkt handla mat efter träningen o då vill jag inte släpa på väskan, hade ju tänkt lämna den hemma hos gubben...

Var hos honom ett par timmar. Näst äldste sonen var där på besök.  Var ner på affärn strax efter fyra och handlade hem det nödvändigaste. Kärbon skjutsade hem mig sen..tänkte först sova kvar inne i stan eftersom snuttan sagt att hon skulle sova hos en kompis inatt, men hon ringde o frågade om kompisen fick sova här istället... o det finns ju inte mi min värld att jag lämnar två tolvåringar ensamma hemma..oavsett om junior kommer hem på kvällen eller inte...sen får "gubben" tjura hur mycket han vill :-)

Nån helg vill jag vara hemma åxå..känns som om jag aldrig är det numera. Och jag skulle ju ta en ledig dag idag...en riktig slappardag...min tur med det nu!!!

Av Carola - 15 november 2008 11:41

Vaknade utvilad i morse vid nio...så skönt att äntligen få lite sovmorgon..och få kliva upp utan stress.

Gick in i köket o satte igång kaffebryggar´n..toalettbestyr..sen ut på bron och hämtade tidningen. Knäppte på radion..böt radiokanal..på lördagar gillar jag att ha "ring så spelar vi" i bakgrunden...okej..kanske pensionärsvarning där på mig..men det är sånt som sitter kvar sen jag bodde hos farmor o farfar..det är en lugn o bra start på dagen...lyssna på RixFM en lördagmorgon skapar mer stress..Startade diskmaskinen.Tände ljusen på bordet och plockade fram "Lingongrova", ost och smör. Satte mig ner och bara njöt. Hundarna låg fortfarande och sov...de är de slöaste hundar som finns...men å andra sidan vet dem att "mamma" knappast är talför eller pigg på sällskap på morgonen så de ligger väl kvar av "rädsla" att stöta sig med mig. hihi..

Hann dricka en halv kopp kaffe så ringde kärbon, pratade bort en tjugo minuter..hrm...det var den njutningen av kaffe o tidningen det..*L*.. haltade in i duschen ( är ju så fasligt stel i kroppen den första vakna timmen) tog ut hundarna på en prommis (bebis fick en kort prommis nu på morgonen, det blir hennes tur med långpromenad i eftermiddag). Har precis kommit in och ska bara packa träningsväskan för att åka in till stan o träna med kärbon. Hade ju tänkt vara hemma o poa o städa idag men men  det hinner jag sen,,,,Ingen stress idag.. det är LÖRDAG och jag är LEDIG!!!!!!

Av Carola - 14 november 2008 20:16

Hittat en tävling hos BAMBI där du kan vinna smycken från

 KATTS OF SWEDEN... klart man är med i tävlingen!!!...smycken till jul är väl alltid trevligt....kika in vetja!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards