Alla inlägg den 5 november 2008

Av Carola - 5 november 2008 19:57

Kokade ihop något idag... och GOTT var det.

3 kycklingfileér

2 paket snabbnudlar (en med bigg smak o en med kycklingsmak)

en halv påse wokgrönsaker

soya

mango chutney

Strimla kycklingen, lägg under tiden nudlarna i lite vatten så de sväller..ca 3 dl

Stek kycklingen i stekpanna eller wokpanna.

 Lägg den därefter åt sidan medan du wokar grönsakerna.

Häll över kyckling, en skvätt soya så det tar färg.

Blanda ner de små kryddpåsarna från snabbnudlarna.

Klicka ner ca 3 tsk mango chutney.

Häll ner de svällda nudlarna i wokpannan och låt allt puttra tillsammans ca 15 minuter.

Det räckte gott o väl till oss på tre personer och ändå blev det en matlåda över.

Vill man dryga ut det lite kan man ha ris på sidan om.

Servera med varmt bröd till.

Av Carola - 5 november 2008 14:02

Kunde väl inte riktigt slita mig från datorn riktigt än..tänkte bara tipsa om maten vi åt igår. Receptet har jag nog hittat i någon kokbok för längesen för den här maträtten brukar jag göra ofta..fisk brukar inte vara barns favoriter men den här fisken älskar mina ungar..


I grundreceptet ska det vara torsk men jag använder Alaska pollock


2 paket alaska pollock i portionsbitar (ca 5 bitar)

1 purjo

1 grön paprika

2 tomater

vitpeppar

salt

2 vitlöksklyftor

margarin

1 "tub" persiljesmör


Ugnsvärme: 250*

Smält margarinet i en form i ugnen (formen ska vara ca 30X40)

Hacka och strimla purjon

Skiva tomaterna

Skiva paprikan

Lägg grönsaksblandingen ovanpå det smälta matfettet,

krydda med vitpeppar och salt (efter smak o tycke)

pressa vitlöken över.

Lägg ut fiskblocken ovanpå och klicka sedan ut persiljesmöret över fisken.

Täck alltihop med folie och ställ in i ugnen ca 20 minuter.(Tills fiskköttet är vitt)


Servera med ris till.




Av Carola - 5 november 2008 13:44

ÄNTLIGEN kan jag använda datorn igen... har varit utan internet sedan förra onsdagen...gjorde en massa felsökningar och kollade varenda sladd kopplad till datorn.. böt ut varenda en..men inget hände ändå..ringde bredbandsbolaget och fick hem ett nytt modem igår...vips...så kunde jag kliva ut i cyberrymden igen...*L*..men hua vad beroende man blir av internet..måste detoxa mig själv från internet tror jag..fick ju nästan abstinentbesvär av att vara utan internet..DET är inte bra!!


Har varit hemma i två dagar, åkt på en dunderförkylning, fryser och svettas om vartannat men ligga i soffan hela dagarna får det att krypa i kroppen på mig. Pratade med E igår..tydligen var det stressigt på jobbet..chefen och "tjocke kocken" var tydligen på mässa någonstans så det var bara E, Madam Gugg, lilla m och nye kocken Ankan( söt kille med dreads) som jobbade igår.. (scheriffen har så vitt jag förstått fått kicken).. ja ja.. jag ska försöka kurera mig till i morgon..klarar inte av att bara gå här hemma o se hur dammkornen fått fäste överallt..hihi ska krypa ner i soffan en stund till för att samla kraft inför vovvepromenaden på eftermiddan...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards