Alla inlägg den 14 november 2008

Av Carola - 14 november 2008 20:16

Hittat en tävling hos BAMBI där du kan vinna smycken från

 KATTS OF SWEDEN... klart man är med i tävlingen!!!...smycken till jul är väl alltid trevligt....kika in vetja!!

Av Carola - 14 november 2008 19:26

Vaknade 3 minuter över sju i morse...PANIK!!!..sovit över med en hel timme..messade E och sa att jag skulle bli sen...ut och hämtade tidningen..väckte snuttan..väckte junior..satte mig vid köksbordet..drack mitt kaffe o bläddrade igenom morgontidningen...in i duschen halv åtta..(sorry..har svårt för stress.. måste egentligen ha MINST en timme på mig att bara vakna)..tjugo i åtta. färdig med duschen.. blåste håret..på med kläder... kopplade skrutt..halvtimmes promenad... in med Skrutt... kopplade Bebis.. halvtimmes promenad..in med bebis.. böt skor... gick till bussen..8.53 kom den..17 minuter senare var jag i stan..2:ans buss stod inne..nästan i färd med att åka..hann precis in och sätta mig...10 minuter senare klev jag av strax utanför jobbet. Rökte upp min cigg o gick in vid lastkajen. E var redan i färd med att ställa o ordning uppe i "Lilla"..scheriffen (ja han är ju tillbaka igen) och "Nalle" ( ännu en ny kock som är SUPERTREVLIG och go som en nallebjörn stod inne i köket och förberedde maten..madam G satt i soffan och drack kaffe..även lilla M..Kökschefen även kallad "Tjocke kocken".(.ganska taskigt att kalla honom "Tjocke kocken" men han är ju lite rund..och det är bara av kärlek han kallas så..men får väl kalla honom kockis hädanefter istället..*L*..) och revisorn sprang omkring o "yra"..vad de gjorde har jag ingen koll på. Fick nycklarna av Kockis..gick upp o öppnade dörrarna..E hade redan varit ut med bröd i alla rum..jag fyllde våra små hinkar med vatten och diskmedel..(6 st till alla rum så barnen kan torka borden efter sig).. ut med dom.. torkade golvet i entrén..böt påsar och snabbstädade toaletterna och torkade golven där inne..ner i storköket hämtade smör och laktosfri mjölk i mejerikylen.. upp igen..klockan var nu kvart över tio..E var kaffetörstig så hon gick ner och hämtade kaffe åt oss, jag fyllde 6 skålar med ketchup och 6 skålar med hamburgerdressing och 12 förpackningar bröd, ställde ut dem i rummen...gick ut och tog en kopp kaffe och cigg med E..in 10 minuter senare..  E gick upp och fyllde vagnen med 5 kannor mjölk, 6 kannor vatten, 8 pkt smör, slevar och smörknivar..ut med allt i respektive rum. ställde i ordning diskstationen, själv gick jag till disken och satte ihop diskmaskinen (jag gjorde ren den igår innan jag gick hem och madam G höll på med annat, förberedelser inför middagen i morgon antar jag)..hämtade de rena moppgarnen ur tvättstugan, hämtade toapapper till toaletterna..gick upp ..böt rullar där det behövdes..sedan började "våra" barn droppa in... och idag kom i stort sett alla klasser samtidigt..när bordsvärdarna kom började vi bära ut en kantin med potatismos och en med hamburgare i varje rum..sen var det bara att serva elever och lärare fram till halv ett..slut på mjölk, mer vatten, slut på rostad lök, slut på ketchup, slut på hamburgare..osv osv osv..Madam G åkte vid halv ett så jag och E gick ner med disken när alla barnen ätit färdigt..(de på "stora" hade redan ätit klart iaf nästan alla så deras disk var i stort sett klar)..vi gick ner och tog en varsin tallrik mat..satte oss tillsammans med Nalle, scheriffen, kockis och revisorn och åt mat...då kom lilla M nertrampandes..( hon hade redan ätit tillsammans med madam G)...hur går det med disken--började hon gapa...-jo det går bra svarade jag, vi ska diska bara vi ätit lunch.

-Jag känner mig stressad, jag ska städa och ställa i ordning allt.Jag måste få upp disken. -Jag vet, men vi har precis satt oss ner för att äta lunch och vi ska bara äta färdigt först..arbetsdagen slutar klockan fyra..så vi hinner, det är inget mellanmål idag.

-Ni kan väl stå och äta--svarade människan då!!

-Nej, svarade jag. Det här är enda gången vi får chans att överhuvudaget sitta ner på hela dagen och vi hinner med städning och disk efter lunch.

Hon snörpte på munnen och gick iväg. Kockis sa att sitt ner ni, ni måste få äta.. -ja jag tar inte åt mig sa jag. Vi vet att vi hinner och hjälps alla åt så ska det väl inte vara något bekymmer.. o i regel är disken klar till två och klockan är bara halv ett så varför stressar hon för?!..jag och E har ju faktiskt "lilla" kvar att städa och ställa i ordning åxå, hon är ju alltid ensam i "stora" och städar så vad är skillnaden idag?..


Det var min dag fram till lunch det... men idag var det lindrigt.. inte så många duster..även om lilla M och E faktiskt rök ihop där uppe senare när jag stod nere i disken..E förklarade ett o annat för lilla M..vi hjälper till med sånt vi egentligen inte måste hjälpa till med men gör det för att slippa höra bittra kommentarer och sura blickar..trots det blir de inte nöjda..ja ja...



nu är det HEEEEEEEEELG... och jag får vara ledig hela långa helgen...hihi.. underbart... nu ska jag bara vara hela långa helgen..bara njuta av ledighet och att få vara hemma med barnen..känns som en evighet sedan..


Nu är det doobidoo på tv..tack o hej för mig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards