Alla inlägg under januari 2012

Av Carola - 29 januari 2012 19:16

Har haft en envis huvudvärk även idag..skönt att det är söndag, o söndagar i detta hus innebär att det är SOFFLÄGE hela dagen!


Och vad gör man som bäst när det är soffläge....o man internetshoppar. Och det har jag gladeligen gjort. Tassade in på en av mina favoritbutiker Louise Interiör finns massor av fina saker där inne...mycket sånt som JAG gillar av shabby chic o annat smått o gott... har till o med namngivit en av deras saker... en "Kom-ihåg-gömma"


Kika här så ser du hur den ser ut:


 

Louise Interiör  


Blev lite mycket shopping...men det var det värt!


Nu ska jag fortsätta mitt söndagsmys med att bara ligga i soffan o mysa o äta chokladmuffins.





Av Carola - 28 januari 2012 23:00

Haft en toppendag med Zanna....shopping shopping shopping..mami o Zanna does Uppsala..;)


Huvudvärken från igår var som bortblåst under dagen..märkligt det där. Shoppade loss ordentligt gick gågatan upp och ner flera gånger...in på den ena gallerian efter den andra...eller ja.....två gallerior, flera småbutiker, ett fik...ett snabbt restaurangbesök (för att träffa en "gammal" väninna från förr som jobbar där) vad märkligt det där är egentligen...vi har inte setts på säkert 17 år..men har haft kontakt på Facebook...och vi bor inte mer än en timmes tågresa ifrån varandra, i samma län dessutom..men nu fick vi chansen att träffas...om än bara för några minuter..men kul var det!


Den mesta kontakten har man ju på något märkligt vis på Facebook nu för tiden...undrar vad det beror på egentligen... är det tiden som inte räcker till eller är det orken som tryter....för tid har man ju eftersom man lägger ner så mycket tid på att sitta vid datorn och fejjan.....jag tror nog mer det är orken som ställer till det...eller så TAR man sig inte riktigt den tiden att ses.


Tänkte på det häromdagen...stressade som en tok efter jobbet, iväg till optikern för att testa synen inför körkortet...jäktade vidare mot bussen men skulle hinna in på kiosken innan bussen kom...fick ögonkontakt med en fd skolkompis (som jag pratar med VÄLDIGT ofta på FB).reflekterade inte först att det var han...inte förrän han hejade....hasplade ur mig ett snabbt HEEEEJ innan jag rusade vidare...


Vad DUM man är!..varför tar man  sig inte den där tiden o stannar till för att surra en liten stund?!?  varför har man hela tiden så himla bråttom? Nä, nu är det slutstressat...nu jädrar SKA jag ta mig tid till att träffa mina vänner!


Började idag med att umgås med en av mina allra bästa vänner....min älskade dotter. Fem timmar fick vi tillsammans..bara hon och jag. Gubben hade tagit med de små till Sandviken och Parkbadet, junior åkte upp till Alfta och flickvännen. 


Så skönt att få rå om Zanna ordentligt, skratta, prata, fika, shoppa...allt sånt där som vi är experter på!


Hem igen till halv sex, tog en ordentlig promenad med hundarna..åt mat med hela familen (minus junior) tog ännu en tur med hundarna...den sista för kvällen...bytte om från jeans till pyjamas och bäddade ner mig i sängen och kikade på DVD film...gubben o de små satt nere i vardagsrummet och tittade på Gladiatorerna...Zanna åkte iväg med Max...min huvudvärk från gårdagen var tillbaka... Facebook ligger nere för underhåll....så nu tar jag o stänger ner allt vad internet heter för den här lördagskvällen och fortsätter titta på film...om huvudet tillåter..


TAKE IT EASY...ENOY THE MOMENT

Av Carola - 25 januari 2012 22:31

Nu är tant på G!!!.... Tack vare ett litet "bidrag" kan jag äntligen komma igång med det som jag så länge har tänkt börja med...o med lite tjat även från gubben min så har jag nu tagit tjuren vid hornen...


JAG SKA BÖRJA MED KÖRKORTET!!!!


41 år UNG o börjar med körkortet...nää det har inte brunnit i skallen på mig...har bara insett att ett körkort behövs!..


Varför har jag inte tagit det tidigare då?...ja...vad säger man... dålig ekonomi, småbarnsår och boende mitt i smeten har väl gjort att jag inte har "behövt" ett körkort. Men nu när man bor 1 ½ mil från stan så kan det ju vara bra...o gubben är väl ganska less på att köra mig överallt kan jag tänka..:)


Så i morgon kontaktar jag trafikskolan, på fredag är det optikern....körkortstillståndet e betalt... 


Nu är det DAX!!!

Av Carola - 21 januari 2012 23:26

Det här med rökning alltså....fan vad det luktar illa....o det smakar illa... efter att ha varit inbiten rökare i....hemska tanke...30 år TRETTIO år!!...(eller 28 iaf...jag började smygröka som elvaåring...fy 17...o vid13 var jag fast..) har jag nu bestämt mig att DET FÅR VARA NOG!!!


JUPP!...Jag ska sluta.Har satt ett datum men har redan börjat minska ner...idag har jag klarat mig på 5 cigaretter. Jag som annars röker nära nog ett helt paket om dan.


anledningen till att jag är så bestämd nu är min hälsa....framför allt min tandhälsa....var till tandläkaren igår.....riskerar tandlossning....fy fan på ren svenska!..Ska iväg till tandläkaren om två veckor o dra ut en visdomstand som redan nu sitter löst....den är död...tvärdöd. Och jag har fått en Thore Skogman-glugg mellan framtänderna......


Det är INTE roligt...jag som alltid varit så stolt över mina tänder...den där jämna tandraden jag alltid varit så stolt över finns inte längre....


så för att inte riskera att få gå med löständer innan 50 så FIMPAR jag nu!!


 


Ska fanime se till att tänderna ser normala ut igen:


 



Vill kunna äta utan att riskera att de ramlar ut....





Av Carola - 18 januari 2012 21:26

Börjar bli riktigt ordentligt LESS....ständigt dessa sjukdomar...är det inte det ena så är det det andra... igår kväll däckade jag redan klockan åtta på kvällen!!...men hallå säger jag bara...kl 20.00 Jag som aldrig kommer i säng förrän efter elva om kvällarna annars...men jag var totalt färdig...vimmelkantig o dödstrött...hade en djävulsk tandvärk..den bara kom över mig. 


Idag har det varit lika snurrigt..tanden har inte värkt något på hela dagen men däremot har jag varit yr i skallen...så fort jag böjt mig ner har det snurrat till.. sen när jag åkte hem från jobbet började tanden bråka igen!!..


Så jädra typiskt...ja ursäkta att jag svär...men jag blir så less...vill INTE vara hemma NU!..har dels massor att göra på jobbet...o en massa o göra här hemma... i morgon är det kurs som håller i sig i dagarna två...och det vill jag heller inte missa...


Möten igår som gjorde ett litet avbrejk i arbetet...men det är skönt att jag har så duktiga medarbetare så det fixade sig ändå.


På tal om möten ja....vissa möten är inte alltid så trevliga...då menar jag möten med människor i vardagen...trodde liksom det var utagerat redan men märkte attityden från "vissa" igår..... det här med löjlig "utfrysning" biter inte på mig...kan man inte bete sig vuxet o stå för det man gör och dessutom kommer med efterkonstruktioner är man inte mycket värd i mina ögon....det säger mer om "denne någon" än om mig....nä ärlighet varar längst. Jag somnar iaf med gott samvete varje natt,


Undrar om "vissa" gör det.....nåja...det är "vissas" bekymmer...inte mitt..



Av Carola - 14 januari 2012 15:41

Nu har första provveckan med nya schemat passerat.....och jag säger som sist.....förvånad trots allt att det gått så smidigt....det blir nog bra det här..:)


Riktigt nöjd måste jag säga!


Skrivbordet fylls på allt mer med papper o pärmar men det ska väl vara så....finns det bara folk tillgängliga så hinner jag stöka undan.


Och stökat undan på hemmaplan har jag också gjort..granen är numera förpassad till vinden...alla julgranskulor,glitter,tomtar,stjärnor och stakar likaså....


Nu är det bara att förbereda för påsken...;)


    ett helt år kvar till nästa gång....


 

Snart är påsken här med allt som hör till....  



Av Carola - 5 januari 2012 16:46

Så har första veckan på "nya" jobbet gått. Det har gått över förväntningarna bra!.


trixat o mixat för att få ett arbetsschema som ska fungera...på papperet fungerar det bra...om det fungerar i praktiken ser jag nästa vecka. Men än så länge ser det bra ut. 


Har än så länge ett extremt TOMT skrivbord, men det fylls sakta med säkert på med nya papper..var så säker..


Och "gubbarna" jag delar kontor o fikarum med är hur goa o rara som helst. Blir väl omhändertagen!


Men nu är det helg...lååååångledig...så skönt det ska bli. Sitter här hemma o njuter av tystnaden. Junior har åkt ner till flickvännen i Arboga, dotra har åkt in till stan. Gubben jobbar, hundarna sover. Katten sprang nyss ut....bonusbarnen kommer inte förrän i morgon .....så HÄR ska njutas. En kall Kahlua, en skål med apelsinkrokant, fötterna på bordet.


Jag är LEDIG! Yes I am!

Av Carola - 1 januari 2012 23:58

1 Januari 2012 är till ända...


Årets första dag har gått i lättjans tecken...en lugn och skön dag..vaknade o var utvilad..ingen släng av bakissmällus eller annan åkomma...faktiskt väldigt skönt.


Men å andra sidan så har de senaste 22 nyårsaftnarna varit nyktra för min del...finner liksom ingen anledning att supa skallen i småbitar en gång om året...


Särskilt inte när det finns barn i huset.


Nä en lugn och fin nyårsafton gör Nyårsdagen till en riktigt mysig dag. Såg det sedvanliga "Ivanhoe" och hade mys i soffan. 


Var hem till en god vän när larmet från barnen blev lite mycket...gubben fick ta hand om sina barn själv........


Kom hem en timme senare och möttes av detta:




En stor och god räksmörgås....mätt o belåten kryper jag nu i säng...  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards