Direktlänk till inlägg 28 januari 2012

Mamma-dotter dag i Uppsala

Av Carola - 28 januari 2012 23:00

Haft en toppendag med Zanna....shopping shopping shopping..mami o Zanna does Uppsala..;)


Huvudvärken från igår var som bortblåst under dagen..märkligt det där. Shoppade loss ordentligt gick gågatan upp och ner flera gånger...in på den ena gallerian efter den andra...eller ja.....två gallerior, flera småbutiker, ett fik...ett snabbt restaurangbesök (för att träffa en "gammal" väninna från förr som jobbar där) vad märkligt det där är egentligen...vi har inte setts på säkert 17 år..men har haft kontakt på Facebook...och vi bor inte mer än en timmes tågresa ifrån varandra, i samma län dessutom..men nu fick vi chansen att träffas...om än bara för några minuter..men kul var det!


Den mesta kontakten har man ju på något märkligt vis på Facebook nu för tiden...undrar vad det beror på egentligen... är det tiden som inte räcker till eller är det orken som tryter....för tid har man ju eftersom man lägger ner så mycket tid på att sitta vid datorn och fejjan.....jag tror nog mer det är orken som ställer till det...eller så TAR man sig inte riktigt den tiden att ses.


Tänkte på det häromdagen...stressade som en tok efter jobbet, iväg till optikern för att testa synen inför körkortet...jäktade vidare mot bussen men skulle hinna in på kiosken innan bussen kom...fick ögonkontakt med en fd skolkompis (som jag pratar med VÄLDIGT ofta på FB).reflekterade inte först att det var han...inte förrän han hejade....hasplade ur mig ett snabbt HEEEEJ innan jag rusade vidare...


Vad DUM man är!..varför tar man  sig inte den där tiden o stannar till för att surra en liten stund?!?  varför har man hela tiden så himla bråttom? Nä, nu är det slutstressat...nu jädrar SKA jag ta mig tid till att träffa mina vänner!


Började idag med att umgås med en av mina allra bästa vänner....min älskade dotter. Fem timmar fick vi tillsammans..bara hon och jag. Gubben hade tagit med de små till Sandviken och Parkbadet, junior åkte upp till Alfta och flickvännen. 


Så skönt att få rå om Zanna ordentligt, skratta, prata, fika, shoppa...allt sånt där som vi är experter på!


Hem igen till halv sex, tog en ordentlig promenad med hundarna..åt mat med hela familen (minus junior) tog ännu en tur med hundarna...den sista för kvällen...bytte om från jeans till pyjamas och bäddade ner mig i sängen och kikade på DVD film...gubben o de små satt nere i vardagsrummet och tittade på Gladiatorerna...Zanna åkte iväg med Max...min huvudvärk från gårdagen var tillbaka... Facebook ligger nere för underhåll....så nu tar jag o stänger ner allt vad internet heter för den här lördagskvällen och fortsätter titta på film...om huvudet tillåter..


TAKE IT EASY...ENOY THE MOMENT

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards