Alla inlägg under december 2008

Av Carola - 31 december 2008 20:03

Min kära "bloggkamrat" LILLTROLL har utmanat mig...jag antar utmaningen men att sedan skicka den vidare till 6 st bloggare kan nog bli svårare...är ju inte så ofta inne på andras bloggar..tiden räcker liksom inte till..däremot har jag skickat den vidare i ett mail till mina nära o kära..


Utmaningen består av sex.....av allt....mina svar är som följer:


MINA 6 FAVORITPROGRAM:

Days of our lives-våra bästa år..katastrof om jag någondag missar ladda videon.

Cityakuten

sex and the city-..även om serien lagts ner men men..

Mannen som talar med hundar

Djurpolisen (på discovery)


6 SAKER JAG GJORDE IGÅR

Jobbade (nitade dukar på ca 50 bord)

handlade mat

promenarade med hundarna

pratademed Maya i telefon..har inte pratat med henne på 3 år..KUL!!

handlade tjutraketer till kvällens nyårsfirande

låg i soffan


6 FAVORITRESTAURANGER

Heartbreak i Gävle

Bishop arms i Gävle

Helt enkelt i Gävle

pizzerian på kristinaplan......gissa vart...i Gävle

?????????sen stod det still-....


6 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA

pengar så jag kan lösa mina skulder

pengar så jag kan köpa ett stort hus till mig o mina barn o våra djur..med massor av plats till alla våra vänner

lyckliga barn

mindra slit i vardan

få vakna varje morgon med ett leende...OCH mena det

värme


Av Carola - 28 december 2008 10:41

Hua..är inte piggare idag..snarare tvärtom tror jag..eller kanske inte..men jag mår nog lika illa som igår...vaknat o svettats o frusit om vartannat som vanligt...måste ta mig in till stora staden o handla på apoteket...vet bara inte hur jag ska orka ta mig in..bussarna går ju bara en gång i timmen...likadant när man ska hem igen...handlandet går väl på ca 10 mintuter...det betyder BARA en väntan på bussen hem i ca 55 minuter....vet inte om jag har någon större lust till det...visst skulle kunna be särbon...om jag överhuvudtaget visste var han höll hus...han ligger väl hemma hos sig o sover..mobilen avstängd o det är ju det enda sättet att få tag på honom..vet ju att det blev sent igår...häum...långledigt..då brukar det bli lite extra innanför västen....och jag HAR ju faktiskt klarat mig själv förr så varför inte nu... men det är bara skitjobbigt just nu att ta sig in till stan...får se om jag orkar...jag har ju iaf filten o det varma teet med honung som "LILLTROLL" skickade över...TACK för det min vän!!..tror nog jag funderar ett par timmar till..apoteket är ju iaf öppet till tre...

Av Carola - 27 december 2008 16:51

Är fortfarande sjuk...men nu nyser jag åxå...konstant...så jag svettas, nyser, fryser, skakar, hostar och orkar knappt röra på mig..det enda positiva med den här förkylningen är att jag inte kunnat rökt på tre dagar...kliar i halsen o jag får hostanfall så fort jag försöker..så som man säger... inget ont som inte har något gott med sig...men nu får det f-n i mig vara nog.... blir ju rastlös av att ligga så här..vaknade varannan timme inatt..böt t-shirt..vände på täcket som var dyngsurt..hostade..upp o drack vatten..fyllde två glas med vatten o is..somnade två timmar till ..sedan samma visa...vaknade kl fyra..slog igång vattenkokarn..gjorde thè och smörgås..läste en stund..somnade om till klockan 06.15..masade mig upp o gjorde kaffe..var liksom ingen idé att ens försöka somna om..hostade ju hela tiden...blev bara jobbigt...gick ut o hämtade tidningen...låg i sängen o njöt av kaffe (mellan hostanfallen) klev upp åtta...stod i duschen en halvtimme..frös ju så fort jag försökte kliva ur därifrån...tog en kort kort promenade med hundarna...sorry girls...mamma orkar inte idag...junior tog dem sen på en längre.....så har min dag varit hela dagen..snuttan gick till affärn o köpte kaffe, expressen o veckans clintan film...(can´t miss it) till mig...nu försöker jag iaf ta mig fram o tillbaka till tvättstugan...det går på sparlåga men men...man måste ju...kramis på er...

Av Carola - 25 december 2008 14:37

Vaknade i morse med extremt ont i halsen o i ryggen...det gör svinont det minsta lilla jag försöker hosta eller ens harkla mig...Så idag blir det mummelbyxor och morgonrock och vågrätt soffläge...inget bloggande mer för mig idag med andra ord...nu ska jag bara kurera mig...

Vi höres o störes...ha en fortsatt trevlig julhelg alla vänner där ute..

Av Carola - 23 december 2008 23:28

Nu är jag färdig med allt julstök...och inte har jag stressat heller..allt har fått ta sin lilla tid..i morgon väntar bara prinskorvar och julkakan...den där goda saffranssockerkakan...mums...ville inte baka den redan ikväll..vill ju äta den varm och nygräddad...visst ja...det ska ju kokas ägg också...*L*..godisskålen är redan fylld till bredden(har väl nallat en del till kvällens uppesittarkväll med Bingolotto så helt fylld är den inte längre)..

Var med under första speltimmen på Bingolott sen fick jag annat att göra, men men ingen större skada skedd...vinner ju aldrig iallafall..hihi..får kolla lotten på nätet sedan istället.

Snuttan firar jul med sin pappa i morgon så hon är redan där, hon komme rinte hem förrän framåt åtta i morgonkväll. Känns konstigt.Hon har, trots att vi "ska" ha varannan jul, alltid firat jul här hemma.(Hon har alltid fått välja själv hur hon vill göra) Förra året var hon hos pappa på förmiddan men kom hem hit till klockan 12...nu får vi vänta med julklapparna till sena kvällen men det får bli så. Ska ändå bara sitta hemma och frossa i mat och godis.ALLT är ju ändå tillåtet en dag som julafton..*L*..DÅ får man frossa rejält....Är jag inte här i morgon så önskar jag er alla en

  RIKTIGT GOD OCH FRÖJDEFULL JUL

Av Carola - 18 december 2008 21:23

Nej fullt så illa är det kanske inte..brukar inte känna mig stressad vid jul vill bara kunna njuta av lugnet som i vanliga fall råder kring juletider...men tyvärr är det inte så lugnt med allt runt omkring just nu. Massor att göra på jobbet man kommer hem sent och är så trött att man helt enkelt inte orkar ta sig för något. Var till Furuviksparken med mina underbara tvåbenta troll i lördags..kallt som attan var det..men julmarknaden var så där härligt juligt underbar.. klädde våran lilla ynkliga spretiga plastgran i går kväll..men fullt så vacker och underbar som


Furuviksparkens gran är den ju inte .....DEN är ståtlig !!


I helgen ska det handlas hem julmat och de sista julklapparna.. nu blir det ju inte så väldigt många hårda paket längre till mina tvåbenta..de är ju stora båda två och det enda de vill ha är pengar nuförtiden...hrm...vad roligare det var när de var små..jag ÄLSKAR att vara ute och shoppa julklappar..men jag får väl köpa något till de fyrbenta istället då..sist jag såg dem såg de ganska uppgivna ut båda två:

Av Carola - 7 december 2008 19:43

Har firat födelsedag i dagarna två...*L'...ändå är det två år kvar till den stora 40 årsdagen...hihi..Hade beställt en smörgåstårta från jobbet...som jag såg min stackars chef slet med i fredags..madam G gick ju hem eftersom hon åkt på en dunderförkylning..men jag hade ingen möjlighet att ta hem den under fredagen..dels jobbade jag över i fredags...stod tillsammans med E och bredde ca 250 smörgåsar till helgens evenemang..sen stressade jag hem för att hämta lite extra kläder och tog sedan bussen hem till kärbon..en bussresa som tog en timme...pga bussbyte i stan..det går inte fort med kollektivtrafiken inte.....

Min älskade underbare kärbo kom hem strax efter elva på kvällen..trött efter att ha arbetat eftermiddag hela veckan...men trots det propsade han på att jag skulle sitta uppe till midnatt eftersom jag fyllde år på lördagen...(han hade ju köpt present som han ville ge mig)..


Slagit på stort hade han gjort vännen min...Hade handlat på GULDFYND.. klocka och halsband i silver.."pernilla Wahlgren-kollektion"...tjusigt värre...glad blev jag ju förstås.. han är inte den som brukar ha för vana att köpa presenter..så det var extra glädjande att han till o med lagt på minnet att det var något jag ville ha..*L*..


Vaknade tidigt på lördagen..fick till o med kaffe på sängen..(han kan om han vill...hihi)..hämtade kärbons yngste junior och styrde färden mot IKEA .Kärbon skulle köpa ett extra sängbord o lite annat smått o gott till nya lägenheten...dagens pinsamhet: Stod ikassan och väntade på att kärbons varor skulle åka ner på bandet så jag kunde stoppa ner dem i påsen...varpå jag ser hur en tjej börjar plocka med hans varor..jag stövlade fram o sa: Ja..tack...det där är våra saker....

Tjejen svarade: Ja...och fortsatte plocka i varorna..jag surnade till o tog påsen från hennes händer..då jag direkt upptäcker hennes tomteluva och vita tröja med Ikea-loggan på!!!!!.. Hon var anställd varuplockare....PINSAMT!!!


Efter den fadäsen var vi in på Mc Donalds för en snabblunch sedan till jobbet för att hämta smörgåstårtan..for hem med den ganska snabb o ställde den i kylen hemma

min dotter var snabb med kameran...

 Åkte hem till kärbon sedan o monterade sängbord...så det var min födelsedag det...


Men idag fick vi besök... svärmor o svägerskan o hennes dotter kom på fika runt två...min käre far..skrothandlarn o hans fru kom hit efter fem.. så nu har vi ätit smörgåstårta så det sprutar ur öronen..


sms:n har haglat in hela helgen med grattisMMS o trudelutter...men halloj... det är två år kvar...spar energin tills dess...då blir det mer än smörgåstårta...hehe..då ska vi alla sörja tillsammans..

Av Carola - 2 december 2008 19:22

Eftersom jag själv ska ha en stor bakdag i morgon vill jag dela med mig av några av bakverken jag ska göra.. och nu i jultider passar det väl med en saftigt god SAFFRANSKAKA


Du behöver:

200 g smör

2½ dl strösocker

3 ägg

1 påse saffran

4 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 påse flagad mandel


1. Rör smör och socker poröst.

Tillsätt 1 ägg i taget och rör kraftigt emellan.

Om smeten skär sig kan man blanda i lite mjöl mellan varje ägg.

Tillsätt saffran och mjölet som blandats med bakpulver.

2. Häll smeten i en smord och bröad form  (gärna hjärtformad) och grädda i ugnen i

175* i ca 35-45 minuter.

Efter 10 minuters gräddning strör du flagad mandel över kakan. Fortsätt grädda tills kakan är klar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards