Alla inlägg under juli 2008

Av Carola - 20 juli 2008 14:42

Känner mig skitstolt över mig själv... har gjort prinsesstårta för första gången i mitt liv.. men så himla svårt var det egentligen inte..*L*... marsipanlocket var ju färdig, bara att placera ovanpå...så så duktig har jag väl kanske inte varit..hihi..Helen kom hit strax efter att kärbon åkt hem till sitt..han skulle iväg o träna..gillar väl inte kalas heller så där väldigt mycket...


Nu väntar vi bara på den fd fönsterputsarn, numera skrothandlarn o altanbyggaren....min käre far och hans fru...vi ska ut o äta...men men... man undar ju vart den "gubben" tänkt att vi ska äta någonstans i den här lilla hålan? Pizzerior finns det gott om.. hela 5 stycken... men restauranger är det snålare med.. 2 stycken..o inte har de särskilt god mat heller.. eller bra interiör.. vi får se vad det blir.. men kul lär det iaf bli..det var längesen vi träffades nu..jag o paps..det blir ju inte så ofta tyvärr.. avståndet på 6 mil kan vara långt ibland särskilt när han jobbar så mycket åt annat håll i landet..inte så mycket i mina krokar..


Ska bara sätta mig ute på bron med en cigg o kopp kaffe.. har inte suttit ner många minuter idag..

Av Carola - 18 juli 2008 14:05

Nu har jag äntligen fixat ett pass!! Har väl bara tagit mig tre månader innan jag masade mig ner till polisstationen. Min goe lillebror var med ner.. själv har jag ju inte ens ett leg..det gamla gick ut för över 6 år sedan..o med de trettio kilo i övervikt (graviditetsvikt)jag hade då så är jag ju inte igenkännbar..*L*.. men nu är det fixat...klappt o klart.. o smidigt gick det..den enda nackdelen som jag ser det är att jag blev ju så hiskeligt lik min mor....aj aj...me don´t like..utan glasögonen på o med en allvarlig min BLIR jag mamma upp i dan...eeehhhh...

men men..passet ska väl inte användas så himla ofta så vad gör det..*L*..


Kom hem strax efter ett, snuttan skulle ju komma hem från kollot vid två..men hon var redan hemma... min snutta, min pussgurka, mitt gullebarn (det ena)..*ler stort*.. så nu börjas det igen..stereon spelas redan på högsta volym..det springs mellan badrum o sovrum..sminkas...telefonen som i stort sett varit tyst i två veckor går varm här hemma...allt är precis som vanligt..


Dax o sätta sig ute på bron med en stärkande het kopp kaffe o en nyvärmd kanelbulle..PÖZZ

Av Carola - 17 juli 2008 20:23

Åh.. nu är jag förbannad....


var ute med skrutt..såg då bakom mig efter vår stora väg i "byn" en stor gråhund..förmodligen hanne.. som sprang omkring..så vitt jag vet finns ingen gråhund i närliggande hus där jag bor..jag var tvungen att gå åt sidan lite eftersom min skrutt INTE är förtjust i andra hundar o hon löper just nu.. men såg hela tiden hunden som sprang omkring efter vägkanten.

Jag ringde polisen som tog uppgifter om vart hunden befann sig.. de hade varit ut tidigare under dagen o försökt fånga in den( sa dem) ,men inte kunnat komma i närheten av den o undersöka kön osv.. de sa att de skulle skicka dit en patrull som fanns i närheten.. jag såg fortfarande hunden..vände hemåt med blicken fäst på hunden..lämnade min skrutt hemma.. tog med ett koppel utifall att jag skulle få chans att komma nära hunden... vägen är väldigt trafikerad...och av tung trafik dessutom... gick tillbaka mot vägen..såg ännu hunden.. men ingen polis.. såg hur hunden vände o sprang ner mot samhället...men fortfarande ingen polis!!.. gick iväg neråt för att försöka se hunden men den hade bara försvunnit..har ingen aning om vart den tog vägen.. om den sprang mot fabriksområdet, berget eller ner mot centrum... kan ju inte vara ute promenerandes utan att veta vart jag ska ta vägen.. det som irriterar mig är att det fortfarande inte kommit någon polis!!..

Jag hoppas bara att hunden kommer till rätta!!


Önskar att hundar o alla andra djur vore högre prioriterade i sverige.. brukar följa "djurpolisen" på animal planet.. alltid lika spännande o intressant.. där lägger de ner stora resurser på egna stationer..bilar, patruller..de har egna enheter som BARA jobbar för djuren.. varför kan inte liknande finnas här i sverige??!!!..

Suck... har ont i magen nu... hoppas verkligen att de får in hunden..vems det nu än är..och vart den än kommer ifrån.. jakttiderna har väl inte börjat än?!..

Av Carola - 17 juli 2008 17:09

Nej nu är jag så trött på det här sommarvädret.. bara regn o åska... några få timmar med sol... men det har ju inte varit någon värme att tala om.. det lär nog inte bli ¨nå bada i år.. vattnet har väl knappast hunnit blivit varmt.... ja jag är en badkruka..måste ha varmt i vattnet.. iaf 20 grader annars kliver jag inte i... tror det har åskat rejält någon dag här när vi inte har varit hemma... lilla skrutt..min femåriga tik.. stod o darrade idag när det mullrade... inte alls kul... hon har aldrig någonsin varit rädd för vare sig åska eller smällare eller raketer... vill inte att hon ska bli det nu heller..men det gäller att inte klema bort henne vid såna tillfällen.. jag nonchalerade hennes darrningar o busade med henne istället så hon skulle fokusera på annat.. å det gick bra.. hon glömde åskan för en stund.. som tur var så drog det förbi.. men jag tror f-n det är på ingång igen.. himlen är alldeles svart bortanför fabriken..


Var ner på stortorget igår kväll o kika på Nordman.. men men.. hade en lite surmulen kärbo med mig.. han var inte alls på bra humör för "allsång".. och när Babsan o Fredrik Swahn äntrade scenen var han nära att åka hem.. de är lite för mycket för hans smak.. Babsan gillar jag men är inte någon fan av Fredrik tyvärr.. visserligen är han åxå från stan men ... ne.... inte min favorit...men Nordman var helt ok... lite synd bara att ljudteknikern missat att vi var fler som stod lite längre bak på torget... ljudet nådde inte riktigt fram-..vet inte vart de hittade den smarta personen någonstans... fixa ljudet kunde han iaf inte..och när Håkan tog i för fulla muggar framme på scen så tjöt det i våra öron...för mycket diskant där...inte kul.. men efter "Vandraren" gick jag o kärbon tillbaka till bilen..skivsigneringen behöver vi inte.-.*L* tog oss igenom klungan som samlats på torget..det VAR väldigt mycket folk där.. det såg inte ut att vara så många från där vi stod..men det var det..och någon annan liten ängel gick förbi mig och blåste i visselpipa!!!!..TINITUS!!!!!  mitt stackars öra pep hela vägen från stan hem till kärbon... det tog fasiken några timmar innan det ljudet försvann..


I morgon kommer min snutta hem... Åh.. ska kramas i flera timmar ,sedan ska ju hon hem till pappa över helgen.. men på söndag är hon hemma hos mamma igen... å då blir det försenat 12års-kalas...

Av Carola - 16 juli 2008 11:37

Är hemma o vänder en stund nu.. pratade nyss med snuttan.. hon fyller ju 12 år idag.. på väg till 14... iaf tycker hon själv det.. men lite mammakär är hon fortfarande iallafall..*L*... hon längtade hem, hade brutit lilltån igår när hon sprang ner till stranden,, aj aj.. sånt är aldrig kul.. har gjort det själv en gång..fastnade med foten till bromsen på grabbens barnvagn... ja jag vet.. klantigt... ont gjorde det likat förbenat.. hihi.. men det läker av sig själv som tur är.. lite sned kan tån bli men.. allt i livet ska inte vara spikrakt heller... hihi..

Ska ta en tur in till stan med junior.. han ska till stadium o köpa skor.. springa med tofflor hela sommaren alternativt arbetskängor är inte lämpligt så nu ska jag tvinga ner honom o köpa skor.. blir kvar på stan sedan.. jag o kärbon ska ner på stortorget o kika in Håkan o Mats. med andra ord.NORDMAN  OM nu vädret håller i sig annars blir det en lugn hemmakväll. Nä nu ska jag in o väcka junior... eller slöhögen kallad...*L*

Av Carola - 15 juli 2008 13:42

Skönt att för en gångs skull få vakna till lite sol.. kändes nog ganska retsamt för kärbon som blev tvungen att kliva upp tidigt i morse... o han trodde i sitt stilla sinne att jag skulle ringa o väck ahonom på morgonen!!!.. Ha hi ho ho.. JAG har SEMESTER..finns inget som får upp mig tidigt då inte... fick sova till halv nio idag.. skönt.. en kopp kaffe, tidningen o morgoncigg på bron sedan vovvarnas morgonpromenad..

Slängde i två maskiner tvätt.. mina träningskläder luktade URK.. blev svettigt värre igår.. hittade inget annat alternativ till kläder så de åkte in i maskin i morse.. ska ner på gymmet efter halv fyra..kärbon slutar då så vi åker ner tillsammans.

Ska ner nu till tvättstugan o hämta det sista innan jag åker..


Hörs.. ha det gott..

Av Carola - 14 juli 2008 19:33

Var hos kärbon sedan i lördags, hade ju som jag sa tidigare suttit hos Helen o druckit kaffe o käkat supergod vaniljglass...light dessutom..trodde inte det skulle vara någon smak på den.. men det var det..se du..GB kan dom!!..promenerade ner till kolonin där kärbon snickrade på stugan..kom dit i precis rättan tid..himlen blev kolsvart och det började blixtra o mullra utan dess like...hua.. me don´t like!!..Det blev en lugn o skön lördag hos kärbon..tvkväll...skönt att inte göra någonting för en gångs skull.

Snuttan ringde från kollo igår.. hade haft ont i huvudet i två dagar o ville åka hem...häum...anar en viss hemlängtan där.. jag sa att jag skulle ringa på måndag förmiddag o höra hur hon mådde då, mådde hon sämre så skulle hon få åka hem.. jag hann inte... hon ringde själv på kvällen o sa att allt var bra nu.. och hon hade löst hemfärden på fredag själv..det strulade ju till sig lite med hämtning för min del.. kärbon är ju tyvärr tvungen att jobba o själv har jag ju inte körkort så jag har varit lite bekymrad över hur hon ska komma hem. (far hennes kan ju som "vanligt" inte lyfta ett finger så) hade pratat med en annan kompis som åxå är på kollot så hon skulle få plats i deras bil..TACK TACK säger jag bara..gillade väl itne tanken på att hon skulle åka buss hem själv i tio mil.


Lite irriterad är jag ändå på den sk kolloverksamheten eller dess ansvariga egentligen..på papperet från kollo står det med tydliga bokstäver att om man inte kan ordna hämtning själv så ordnar kollo det.. men när jag ringde visste de inte hur de skulle lösa den biten!!.. De blir ju hämtade med buss TILL kollot men sista dagen är familjedag o då ska barnen åka hem med föräldrar...ja vad säger man... när man inte har körkort blir det svårt att lösa..men...det är tur man har driftiga barn..*L*... nog tror jag att snuttans storebror hade kunnat fixat den biten om det knep riktigt ordentligt..(han har ju kompisar med körkort så)..nog om det..


körde ett pass nere på gymmet idag..bröst o axlar.. men aj aj... min vänster axel är INTE okej...blev tvungen att avbryta i vissa maskiner.. inte kul alls.. blir ryggträning i morgon.. lite roligare lite lättare..

Av Carola - 12 juli 2008 11:49

Ha ha.. jag märker själv att jag slinter på knapparna på tangentbordet.. bokstäver byter plats lite om vartannat.. nu har jag en uppmaning till er nära o kära som läser min lilla enkla blogg: Leta stavfel..leta bokstäver som bytt plats.. och meddela mig sedan...*L*...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards