Alla inlägg under juli 2008

Av Carola - 28 juli 2008 11:27

Usch.. vaknade sent idag.. halv tio!!.. Det var bara att slänga sig i duschen och sen gå ut med hundarna. Kaffet fick ju vänta.. men jag fungerar ju inte utan mitt morgonkaffe så man gick ju som i dvala..

Pratade nyss med kärbon, han har ju inte fixat sitt pass än!.. Själv ska jag ner o hämta mitt idag.. hur det blir med träning idag vet jag inte än.. Känns inte direkt lockande att gå ner på gymmet när man är svettig redan innan man hunnit byta om till träningskläderna! Det är ju så kvavt och varmt inne på gymmet.. luftkonditioneringen är inte av bästa kvalitet där inne.. solen ligger alltid på och det känns som en bastu där inne..

Ska väl ta itu med garderoben nu iaf. Jag har verkligen legat på latsidan senaste veckan, har inte ens plockat ur säckarna med ren tvätt från förra veckan!! Aj aj... o på onsdag har jag tvättid igen..Men VEM orkar anstränga sig i den här värmen..*L*.. inte jag.

Av Carola - 27 juli 2008 22:47

Känns som om den här kvällen är till ända nu... myggen slåss om att få komma in genom mina fönster så jag törs inte ha det öppet längre.. varmt är det o extremt klibbigt så det blir nog inte lätt att sova i natt.

Z har en kompis här som ska sova över. De sitter just nu inne i T:s rum och ser på video... Hennes video i tv:n är ju trasig (sedan hon "råkade" tappa tv:n i golvet under en ommöblering).. tror inte T blir så förtjust över att hitta två sovande småtjejer i sitt rum när han komme rhem så jag bör nog gå in o säga åt dem att gå in till Z:s rum istället..

För egen del är det dags för kvällsfika o en god bok för tv-programmen e inget att hurra över ikväll...nattinatt...

Av Carola - 27 juli 2008 22:39

Har suttit en stund nu och googlat på tatueringar...har funderat i flera år på att tatuera mig men inte riktigt hittat någon som jag känner att just DEN vill jag ha.. det fanns en bild jag såg då för 100 år sedan (känns så iaf).. när jag var runt 18.. en blå ros med svarta blad.. men det var DÅ.. nu är jag väl mer inne på något med barnens namn ihopkört som en förkortning med de två första bokstäverna i vardera namn eller något liknande.. är förtjust i det keltiska och i Maoristuket.. det ska ju vara något som jag ska trivas med för resten av livet.

eller är det kanske så att jag är patetisk?.. Börjar närma mig 40.. är det en tidig 40-års kris eller?.(gubben anser det men det är väl mer för att han själv är missnöjd med de tatueringar han har) . Tror inte det.. har ju ändå tänkt tatuera mig i flera år.. tidigare har man ju inte haft råd och för mig är ju det åxå en lång process från bestämmande till görande om man säger så. Det är nog mer därför det tagit sån tid..

hrm.. funderar nog ett tag till..

Av Carola - 27 juli 2008 19:08

Åh.. nu har jag bara en vecka kvar på semestern..... men ändå jag har SEMESTER..


.och sista veckan ska jag bara ligga o slappa...man ska väl göra det när man har SEMESTER..*L*..

Åkte in till kärbon igår kväll.. snuttan Z (12 år) min lilla stora tolvåring sov över hos en kompis.. så då passade jag på att åka in till guuben..Junior T (17 år) var hemma..visserligen i garaget.. men ändå på hemmaplan..o han har ju inget emot att jag åker iväg en sväng..

Kärbon hade kalas hemma idag, minsta junioren fyllde ju tolv för en vecka sedan så nu var det farmor o den sidan av familjen som kom på kalas.

Kärbon skjutsade hem mig runt fyra, lagde min cykel innan han åkte hem till sitt igen.. han e bra go han..*L*..

Det bidde kycklinglåda för oss idag..alldeles strax färdig att tas ut ur ugnen...mmmm gottgottigottgott..

Av Carola - 26 juli 2008 19:09

Verkar som om det är krypens mecka här hos oss...

Idag när jag stod o lagade mat fick jag se att något kröp om kring på diskbänken... IIIIIIHhhhhhhh.. en tvestjärt ..otäcka j-a odjur det med... när vi bodde i radhuset då barnen var små hade grannarna problem med myror men inte jag inte.. jag hade de där envisa tvestjärtarna.. stod jag i duschen kunde det ramla ner tvestjärtar..jag skämtar inte!!..tror radhusen var byggd på ngn sumpmark eftersom det tydligen var så fuktigt där.. hängde jag ut en matta på trappräcket fem minuter fick jag skaka ur den sedan..bortåt 10-15 st varje gång..


Då kanske ni kan förstå att jag fullkomligt HATAR dessa vidriga kryp...


hua.. ryser nu..

Av Carola - 26 juli 2008 12:04

1) Vad åt du till frukost?
Kaffe och rostmacka med ost o marmelad

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Har nog ingen att lägga ut.. 

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Kärbon

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Grådaskig 

5) När var du arg senast?
Hm..tänker..när 17 år glömt bebis på bron.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Ingen aning.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Det var många 

8) Yoga eller löpning?
Jag står över båda.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Gillar inte oxfilé..så det lär bli spaghetti

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Morgontidningen och expressen

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Gillar inte deckare

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Ska väl vara "våra bästa år då"

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Jag är inte den avundsjuka typen. Visst blir jag avundsjuk ibland (dock aldrig missunnsam!), men jag kan inte komma på att jag är avundsjuk på någon just nu.

14) Din bästa revansch?
Jag är inte revanschlysten av mig.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Den bästa var nog Monica o Den sämsta var nog Olle

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Ska väl vara typ fårtestiklar då

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Det finns ingen som jag går omkring och känner att jag vill prata med. Men det är klart, nuvarande regeringen skulle väl behöva få lite grepp om verkligheten

18) Kaffe eller te?
KAFFE!
(och ibland te)

19) Skostorlek?
Det varierar mellan38 och 39

20) Hur ofta är du på IKEA?
1-2 ggr/år.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Fem miljoner är ju inte en hel del.. ett hus,.. nya möbler till det..helt ny garderob till mig o barnen och sen resa för resterande..men först skulle man väl rensa skulder..*L* 

Av Carola - 26 juli 2008 11:26

Hundarna fick ju sig en ordentlig rengöring igår kväll.. men jag missade tydligen två "parasiter" som plötsligt låg på köksgolvet i morse:

 Blä.. finns det nåt vidrigare?..

Både Skrutt o Bebis har ju så tjocka pälsar så det är hiskeligt svårt att upptäcka de där otäcka odjuren.. trots att jag går igenom pälsarna varje kväll.. Usch..ryser trots värmen när jag tänker på det..

Av Carola - 26 juli 2008 11:18

Puh..vaknade till 30 graders värme...var vimmelkantig när jag skulle gå ut med hundarna i morse.. om jag blir yr o vimsig här hemma i den här värmen.. hurska jag klara av värmen nere i Turkiet i augusti?!!!

 Till och med hundarna tycker det är för mycket idag..*L*

Sitter inne nu..orkar inte sitta ute på altan i denna värmen mer. Pratade nyss med kärbon, han var nere på stan med junior och köpte keps.(försenad födelsedagspresent)..han lät lika färdig som jag känner mig.

Snuttan ringde, hon skulle åka till Kläcken och bada..själv orkar jag inte tänka mig en sandsstrand och sol idag..nä vinter och snökaos hade varit bättre..hihi



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards