Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Carola - 22 juli 2008 20:55

Jag o gubben var ner på gymmet runt halv fyra...usch.. det tog emot idag.. luften där inne var inte den bästa..varmt var det och knappt någon luftkonditionering..det hade ju varit önskvärt med mörka fönster så solen inte kommer in..

Nej.. det gick tungt..cyklade tio minuter..körde bröst,armar o biceps idag..men aj aj.. märks att jag nog druckit för lite vatten i den här värmen.. det snurra i skallen o segt gick det.. tog en promenad hem till kärbon.. han hade bilen hemma på parkeringen..cyklade till jobbet i morse på sin alldeles nyinköpta cykel..*L*.. hrm.. börjar bli lite "gubbvarning" på honom nu.. nu ska det tränas o sportas utan dess like.. hihihi.. han är ju livrädd att bli en soffliggande 50-åring som han själv uttrycker det...tänker inte "gubba" till sig.. jo jo.. börjar lukta lite 50-årskris... redan!.. det är ju iaf 3½ år kvar..

 17-år tog eftermiddagspasset med hundarna så nu är det min tur.. 12-år kom precis hem... hon har varit ute o badat hela dagen.. hur orkar ungar egentligen?!..Vara ute o härja hela dagarna o sedan härja lika mycket när de kommer hem..*L*... låter gör hon iallafall...MYCKET...

Ska lämna över datorn en stund till henne nu.. hon hade en del bilder att lägga in igen.. ibland är det jobbigt med bara en dator i huset..

Av Carola - 22 juli 2008 14:27

Vad tycker du om årets sommar?...rösta du med...till höger...----->

Av Carola - 22 juli 2008 10:53

Åh vad trist det är nu.... här har man 2 veckors SEMESTER kvar.. hade planerat att ta mig ner till stranden idag..bara ha en slappardag för en gångs skull..sola, bada o njuta innan jag åker in till stan o gymmet.. vaknade lite senare än vad jag tänkt...men det spelade egentligen ingen roll.. sol är det visserligen ute.. men bara 12 ´grader i skuggan. och ca 18 i solen.. har ingen större lust att gå ner o lägga mig på stranden då.

Gick upp och drack mitt kaffe, satt ute på bron med hundarna och njöt av tystnaden...tills grannens ungar stack ut sina huvuden..tycks vara legitimt att börja gapa o skrika så fort de ser att jag hämtat tidningen..åh.. ibland önksar jag att jag bodde i en koja i skogen..tänk att få vakna till fågelsång varje morgon..istället för tågbromsar och stora dumpers som ska in på sågen.. ska nog ta mig till paps o stugan snart..


Nog med gnäll nu.. drack mitt kaffe, rökte min morgoncigg, klappade på hundar som vaknat, gav dem frukost innan jag knatade in i duschen. Tog en varsin halvtimmes promenad med vovvarna när jag var klar i duschen. Snuttan-(12 år) vaknade, sa knappt godmorgon.. utan bara..får jag sitta vid datan?..Ja..godmorgon på dig med.*L* Junior (17 år) sover fortfarande..hörde hur han försiktigt tassade in i natt..vågade väl  inte annat..inte väcka den björn som sover..

Usch, känner mig trött o slö idag... ska lägga mig på soffan o läsa "Stieg Larssons" _Flickan som lekte med elden"..fasiken vad den är spännande.. har bara nåt enstaka kapitel kvar.. den sista boken hade jag ju tänkt spara till resan men jag tror nog (om jag känner mig själv) att jag kommer öppna den så fort jag läst klart bok nummer 2. Är inne i en läsperiod nu känner jag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards