Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

semester utan sol

Av Carola - 22 juli 2008 10:53

Åh vad trist det är nu.... här har man 2 veckors SEMESTER kvar.. hade planerat att ta mig ner till stranden idag..bara ha en slappardag för en gångs skull..sola, bada o njuta innan jag åker in till stan o gymmet.. vaknade lite senare än vad jag tänkt...men det spelade egentligen ingen roll.. sol är det visserligen ute.. men bara 12 ´grader i skuggan. och ca 18 i solen.. har ingen större lust att gå ner o lägga mig på stranden då.

Gick upp och drack mitt kaffe, satt ute på bron med hundarna och njöt av tystnaden...tills grannens ungar stack ut sina huvuden..tycks vara legitimt att börja gapa o skrika så fort de ser att jag hämtat tidningen..åh.. ibland önksar jag att jag bodde i en koja i skogen..tänk att få vakna till fågelsång varje morgon..istället för tågbromsar och stora dumpers som ska in på sågen.. ska nog ta mig till paps o stugan snart..


Nog med gnäll nu.. drack mitt kaffe, rökte min morgoncigg, klappade på hundar som vaknat, gav dem frukost innan jag knatade in i duschen. Tog en varsin halvtimmes promenad med vovvarna när jag var klar i duschen. Snuttan-(12 år) vaknade, sa knappt godmorgon.. utan bara..får jag sitta vid datan?..Ja..godmorgon på dig med.*L* Junior (17 år) sover fortfarande..hörde hur han försiktigt tassade in i natt..vågade väl  inte annat..inte väcka den björn som sover..

Usch, känner mig trött o slö idag... ska lägga mig på soffan o läsa "Stieg Larssons" _Flickan som lekte med elden"..fasiken vad den är spännande.. har bara nåt enstaka kapitel kvar.. den sista boken hade jag ju tänkt spara till resan men jag tror nog (om jag känner mig själv) att jag kommer öppna den så fort jag läst klart bok nummer 2. Är inne i en läsperiod nu känner jag.

 
 
trollpackan

trollpackan

22 juli 2008 16:00

Iadg har vi kanonväder! Det var annat igår, med åska och strömlöst i flera timmar;)
Du njuter väl av att vara ledig ändå?
kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

carro

22 juli 2008 21:13

Absolut.. njuter för fulla muggar...*L*...jag har ju SEMESTER...*L*..kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards