Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Carola - 20 juli 2008 21:24

jo jo.. det finns go mat här i byn åxå..*L*.. ska inte vara så kritiserande..vi var till restaurangen vid folkets hus... där serveras både husmanskost, a la carte o kinamat!!.. på ett o samma ställe.. beställde en "fyra små rätter"...enkelspårigt...ja jag vet...*L*.. men himmelskt gott var det.. o billigt...95 kr bara..


Snuttan har fått en massa pengar i present.. junior åxå.. nu har hon iaf bestämt sig för att köpa en digitalkamera.. hon hade tänkt köpa en ny mobil först men som hon själv säger så fungerar den fortfarande bra, hon hade bara tänkt byta pga att kameran till mobilen är dålig...känns som lite bättre investering att köpa en kamera istället... såg att SIBA hade en bra kamera till billig pennig på rean som startar i morgon.. ordinariepris 990.. i morgon är den nedsatt till 495.. vi får se vad det blir.. har ju en massa andra butiker vid "köpis" som har minst lika bra kameror i sitt utbud.. ONOFF och ELGIGANTEN bara för att nämna några..


Junior ska väl "spara" sina pengar... hehe...ironi... de pengarna går väl till snus, cigg, hamburgare..etc etc.. men nästa vecka åker han till morfar och jobbar lite.. så att han iaf har lite pengar till CITYFESTEN det kan ju behövas.. för studiebidraget frå han ju inte förrän i slutet av september när han börjat skolan igen.


Usch.. har ätit så mycket prinsesstårta nu att magen står rätt ut..iaf känns det så... det blir några extra varv runt byn i morgon eller extra hårt pass nere på gymmet.


Nu är det snart kväller... ska nog stänga av burken för idag... hörs i morgon... nattinatt



Av Carola - 20 juli 2008 14:42

Känner mig skitstolt över mig själv... har gjort prinsesstårta för första gången i mitt liv.. men så himla svårt var det egentligen inte..*L*... marsipanlocket var ju färdig, bara att placera ovanpå...så så duktig har jag väl kanske inte varit..hihi..Helen kom hit strax efter att kärbon åkt hem till sitt..han skulle iväg o träna..gillar väl inte kalas heller så där väldigt mycket...


Nu väntar vi bara på den fd fönsterputsarn, numera skrothandlarn o altanbyggaren....min käre far och hans fru...vi ska ut o äta...men men... man undar ju vart den "gubben" tänkt att vi ska äta någonstans i den här lilla hålan? Pizzerior finns det gott om.. hela 5 stycken... men restauranger är det snålare med.. 2 stycken..o inte har de särskilt god mat heller.. eller bra interiör.. vi får se vad det blir.. men kul lär det iaf bli..det var längesen vi träffades nu..jag o paps..det blir ju inte så ofta tyvärr.. avståndet på 6 mil kan vara långt ibland särskilt när han jobbar så mycket åt annat håll i landet..inte så mycket i mina krokar..


Ska bara sätta mig ute på bron med en cigg o kopp kaffe.. har inte suttit ner många minuter idag..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards