Alla inlägg den 28 juni 2008

Av Carola - 28 juni 2008 14:55

Har bara haft en hemmadag idag.. vaknade sent sent...lite för sent tycker jag själv.. blev inget sitta vid köksbordet i lugn o ro o läsa tidningen..satte på kaffebryggarn, stapplade in i duschen, drack kaffe medans håret torkade. Kikade ut, såg ut att vara varmt, ingen sol dock..men iaf 20 grader ute.. klädde på mig caprijeans o linne..kopplade skruttan..o öppnade dörren...regnet VRÄKTE ner o de mullrade som fasiken...inte såg det ut så när jag tittade ut genom fönstret..det var bara att gå in igen..byta byxor till mjukisbrallor,på med en extra tröja o regnstället över det.. skruttan såg så förvånad ut när vi var ute o gick..gick så sakta..kikade på mig(under lugg trots att hon inte har någon)..skakade av det obehagliga vattnet som landat i pälsen.. gjorde sina behov o bad med bedjande ögon att få gå hem igen...vi gjorde så... torkade av tassar o mage o hon fick gå in o lägga sig igen..kopplade "bebis".. hon tog ett steg ut på bron...........TVÄRSTANNADE...hon vägrar vara ute när det regnar...usch..obehagligt..vatten i öronen..blä...tog en joggingtur runt huset mer eller mindre..sen skuttade hon högt upp på bron..vad tror "mamma" egentligen?..jag är minsann en fin dam..o fina damer går inte ut i sånt här väder hihihi..

Jag tog en ny kopp kaffe..det mullrade o började blixtra.. skruttan ville plötsligt inte äta utan gick o la sig under köksbordet..hon har aldrig brytt sig om åskan förr så jag förstår inte varför hon blev så fånig nu.. nonchalerade henne..hade jag börjat ojja mig spär jag ju bara på hennes rädsla..jag vet inte, det kan ju ha åskat o blixtrat här hemma när jag har varit på jobbet så hon blivit rädd.. men det förvånar mig.. hon har aldrig brytt sig om vare sig åska eller smällare överhuvudtaget..

Ska städa idag... känns som om jag knappt hunnit det sista veckan..har varit lite mycket de senaste dagarna..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards