Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Carola - 21 juni 2008 21:31

Vi är snart inne i juli o det är så himla KALLT ute.. termometern visar på 19 grader, men det känns som om det vore minus istället för plus.. har nyss kommit in från sista prommisen med hundarna.. skakar o är iskall om händerna!  I juni!!.. nä fy.. nu längtar jag till augusti när jag o kärbon tar flyget till Turkiet.. längtar efter sol o värme..

Usch.. tror jag har en riktig PMS vecka.. blir irriterad på ALLT.. till o med mina änglar.. hrm.. inte bra.. men ibland blir det för mycket även för en mamma.. men kommer men hem med en attityd som skulle platsa på en fotbollsmatch med 150 fotbollshuliganer så kan man inte bli annat än irriterad.. kaxig...gapig... skrikig...o ändå är hon på bra humör!!!.. njae... hon svänger i humöret så det inte är klokt.. nu kom hon precis in till mig med en näve dumlekola..sånt som mamma bara älskar!!! vad gör man??..en ängel är hon... ibland... o hundarna tror jag har myror i baken idag.. de travar fram o tillbaka i lägenheten.. kan inte slappna av... det i sin tur gör att inte jag heller kan slappna av...värsta moment22... då blir jag irriterad..de blir mer snurriga o travar fram o tillbaka ännu mer.. o jag blir tillslut så trött att jag bara vill stänga av allt... som jag ska göra precis just nu...


Godnatt godnatt... hoppas på att vara på betydligt bättre humör i morgon...kan ju faktiskt bero på att jag inte träffat kärbon idag... fasiken längtar efter honom när han inte är här..kan man fortfarande känna så efter nära nog två år??!!!!


Måste söka för det här...*L*.-..

Av Carola - 21 juni 2008 13:53

Blir så trött på mig själv.. antingen har jag för mycket i skallen eller så konektar inte mina hjärnceller... cyklade ner till Ica för att köpa hundmat o kaffe.. trött i benen efter långpromenaden före lunch, tänkte koppla av med en kopp java.. in o handlade.. mötte fd svågern..snuttans farbror.. stod o surrade en stund.. tog mig upp på cykeln o hojade hem.. svettig o trött i benen kom jag in i köket o packade upp påsen... hundmat..klyftpotatis...beasås....................
.KAFFE!!! helvete!!!!..jag SKA ta mig ner igen men inte nu.. orkar bara inte.. men då blir det hemköp.. det ligger lite närmare.. o då tar jag nog inte ens cykeln.. tar det när hundarna ska ut....


Av Carola - 21 juni 2008 12:03

Pust... har nyss kommit in efter en timme i sol o snålblåst.. men det var skönt att vara ute o gå en stund. Trodde jag skulle få lite sovmorgon idag men vaknade som vanligt en timme före klockan skulle ringa.. är det inte typiskt.. när man ska upp o jobba är det så himla lätt att bara stänga av klockan o vända sig om och sova vidare men icke när man är ledig!!

Snuttan ringde nyss, svägerskans dotter följer med hem, nu är det hennes tur att sova kvar hos oss. Det är helt okej. Pratade med kärbon innan jag tog min promenad, varken han eller jag har något särskilt planerat idag så om vi ska ses vet jag inte än. Hans äldsta dotter jobbar ute på caféet o där är det auktion idag så kanske åker vi dit en sväng. Skönt ändå att bara ta dagen som den kommer. Ska ta en tallrik fil nu, blev hungrig efter den där svettiga promenaden..*L*..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards