Direktlänk till inlägg 17 juli 2008

DJURPOLIS I SVERIGE TACK!

Av Carola - 17 juli 2008 20:23

Åh.. nu är jag förbannad....


var ute med skrutt..såg då bakom mig efter vår stora väg i "byn" en stor gråhund..förmodligen hanne.. som sprang omkring..så vitt jag vet finns ingen gråhund i närliggande hus där jag bor..jag var tvungen att gå åt sidan lite eftersom min skrutt INTE är förtjust i andra hundar o hon löper just nu.. men såg hela tiden hunden som sprang omkring efter vägkanten.

Jag ringde polisen som tog uppgifter om vart hunden befann sig.. de hade varit ut tidigare under dagen o försökt fånga in den( sa dem) ,men inte kunnat komma i närheten av den o undersöka kön osv.. de sa att de skulle skicka dit en patrull som fanns i närheten.. jag såg fortfarande hunden..vände hemåt med blicken fäst på hunden..lämnade min skrutt hemma.. tog med ett koppel utifall att jag skulle få chans att komma nära hunden... vägen är väldigt trafikerad...och av tung trafik dessutom... gick tillbaka mot vägen..såg ännu hunden.. men ingen polis.. såg hur hunden vände o sprang ner mot samhället...men fortfarande ingen polis!!.. gick iväg neråt för att försöka se hunden men den hade bara försvunnit..har ingen aning om vart den tog vägen.. om den sprang mot fabriksområdet, berget eller ner mot centrum... kan ju inte vara ute promenerandes utan att veta vart jag ska ta vägen.. det som irriterar mig är att det fortfarande inte kommit någon polis!!..

Jag hoppas bara att hunden kommer till rätta!!


Önskar att hundar o alla andra djur vore högre prioriterade i sverige.. brukar följa "djurpolisen" på animal planet.. alltid lika spännande o intressant.. där lägger de ner stora resurser på egna stationer..bilar, patruller..de har egna enheter som BARA jobbar för djuren.. varför kan inte liknande finnas här i sverige??!!!..

Suck... har ont i magen nu... hoppas verkligen att de får in hunden..vems det nu än är..och vart den än kommer ifrån.. jakttiderna har väl inte börjat än?!..

 
 
trollpackan

trollpackan

18 juli 2008 17:40

nej, det är inte jakttider nu, och speciellt inte älg som man använder en gråhund till. Tror att den kanske har smitit eller så har husse släppt den fast man inte får, för "motionens" skull.
Polisen prioriterar säkert inte hundar...de åker ju inte alltid på olyckor menar jag, och då är det ändå människor inblandade.
kram!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Carro

18 juli 2008 22:43

Till Trollpackan: Ne jag vet ju att det inte e jakttider..det var en ironisk fråga från mig..*L*..läste i tidningen idag att ngn blivit attackerad av den hunden när vederbörande var ute med SIN lilla. Redan i onsdags!..så den har nog varit på rymmen ett tag om det nu inte är så att ngn dumskalle bara lessnat på hunden..finns ju såna idioter överallt...Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Juli 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards