Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Carola - 12 januari 2011 15:42

Hittar liksom ingen som helst energi idag... inte motiverad för fem öre... det ser ut som om en mindre tromb gått igenom tvättstugan men där nere är det ju så ini h....e kallt så jag undviker ju i största mån att gå ner nu.  Där krävs både duntofflor, tjocktröja o fingervantar..iaf i dagsläget. Arvingarna har åkt iväg..den ena in till stan, lite småsur över att han inte har en bil som fungerar nu när körkortet äntligen är fixat, så det fick bli buss istället. Och det andra till tåget för att åka iväg till kompisar i Älvkarleby..Sambon är på jobbet, fick sms nnär han kom fram och tur är väl det att han KOM fram. Bilen som körde om honom på r80 fick sladd och snurrade över hela vägen.

(inga personskador tack o lov) och sambon lyckades iaf väja. Men i höjd med Forsbacka var det tre bilar som hade krockat och där var både ambulans,polis o brandkår på plats. Hua....gillar inte vinterväglaget nu!.

 

Bad honom ta gamla vägen hem, känns nästan säkrare att åka den vägen även om den tar längre tid. Förstår inte varför folk ska ha så jädra bråttom på vägarna...det är ungefär som om de tänker "nu när vinterdäcken är på kan jag ju köra som jag vill, de skyddar....." jo tjena...anpassa farten efter väglaget!!!

 

Nä! Nu har jag såsat länge vid datorn, måste nog ta en dans med snabeldraken.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards