Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Carola - 9 januari 2011 23:53

Nuvarande besatthet? Chokladdragérade jordnötter


Vad har du på dig nu? Mina underbart sköna rosarutiga pyjamasbyxor som är dekorerade med gitarrer...


Tar du tupplurar? Ja.....det händer...


Vem kramade du sist? Gubben, när han kom hem från jobbet 12-timmarspass..


Vilka är de finaste orden du vet? Eeeeehh..blomsteräng....kanske..
Vad blir det till middag? Idag blev det klyftpotatis o tapasgrönsaker o till det ......köttbullar....


Vad var det sista du köpte? Expressen med söndagsbilagan.....


Vad lyssnar du på just nu? Reklamen på tv o sambon som snarkar i soffan.


Favoritväder? Beroende på årstid..älskar hösten när solen skiner o löven yr omkring,sommaren o solen, vintern när snön gnistrar av solensstrålar.,v¨ren när allt får nytt liv..
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner? Har ju gjort den biten färdig jag,,men OM...då skulle det nog bli Jennie Elvira och Kim...tror jag.


Nämn några saker du inte kan vara utan? Mina vänner och min familj, mina hundar Och choklad.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu? Passet o biljett till Turkiet..


Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara? Bill Gates....behöver jag säga mer....


Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka? New York.


Vem skulle du vilja fastna i en hiss med? Steven Tyler....eller Timuera Morrison....


Favoritlukt? Liljekonvalj o mandelblom

Av Carola - 9 januari 2011 11:27

Nä jag suckar tungt....har suttit på nätet o letat resor till Turkiet. Har hittat massor med fina hotell där All-inclusive ingår och en del lägenhetshotell med all-inclusive. Pierre (gubben) vill ju helst av allt ha lgh...och vi behöver all-inclusive eftersom mina tonåringar också ska åka med. Det blir för dyrt om vi ska ha enbart hotell med frukost.

Det största problemet är inte resan...den tror jag löser sig ändå. Det är hundvakt som är problemet. Har varit i kontakt med hundpensionatet här hemma, men hon hade inga lediga platser i september när vi tänkt åka. Det finns ett till pensionat ute i Marma, ska försöka höra mig för där. Annars vete 17. Visst, vi kan ta resan en annan månad, men slutet av augusti lr i början av september känns bäst. Värmen är inte lika påtaglig då (inbillar jag mig iaf)...

Och åka så tidigt som Majmånad....nä....vi måste spara ihop lite mer pengar först. Själva resan är ju redan betald i och med presenten jag fick av min käre far. Men vi ska ju ha en hel del respengar med också. Och med 2 (eller egentligen 3) vuxna (Tobias fyller ju 20 i sommar) och en 15-åring tenderar det att bli aningen dyrt......

 

(jag känner min shoppingbenägna dotter...*L*)

 

  

 

Junior är inte lika benägen att shoppa...får han en iskall öl så är han mer än nöjd..;)

 

   raggare som han är...;)

 

 

Ja fy nu är jag less på det här:    (bild från GD:s arkiv)

 

Vill ju HIT:   

 

Suckar tungt.....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards