Alla inlägg den 15 november 2014

Av Carola - 15 november 2014 08:55

 

 

Att försöka förändra en annan människa

 


 

för att denne inte passar in i ens mallar. 

 

 

 

Att lyssna på skitsnack

 

 

istället för att bilda sin egen uppfattning. 

 

 

Att berätta saker för ngn som ngn annan sagt i förtroende.

 

 

 

Att inte involvera den man säger sig älska i ens liv.

 

 

 

 

Att inte släppa in den personen i sitt OM

 

den personen inte gör exakt som man själv vill.

 

 

Att anklaga den personen för saker man hört

 

men som det inte ligger en uns sanning i.


 

Att förfölja ngn (efter ett halvår) som valt att lämna..

 

 

Det är inte OK!!!

 

 

Och det är långt ifrån sunt beteende.

 

 

Jösses vad glad jag är att jag slipper sånt elände i mitt liv.

 

 

 

Ja jädrar vad jag mår bra som har en man som älskar mig för

 

 

den JAG är.

 

som inte försöker förändra mig till någon annan.

 

 

En man som ger mig trygghet, som involverar mig i sitt liv.

 

En man aldrig skulle komma på tanken att anklaga mig för

 

saker.

 

En man som överhuvudtaget inte lyssnar på skitsnack

 

(som inte ens umgås med folk som pratar skit och ljuger sig blå).

 

 

Jag har en man .

 

En riktigt MAN!

 

En man kan luta sig mot när det blåser hårt.

 

En som är stabil.

 

Inte en liten "mammas pojke" som tjurar om han inte får som

 

han vill.

 

 

 Jag är lycklig.

 

Vaknar varje morgon med ett leende.

 

Somnar med ett leende på mina läppar varje natt.

 

DET är ok! 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards