Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Äntligen händer det grejer

Av Carola - 28 januari 2013 21:08

Nu är det dax för lite fräschare tillvaro både hemma och kroppsligt.

 

Fick hem 4 tapetkataloger från målarna idag...men jösses vad det var svårt att välja tapeter!..Förstår inte varför det ska vara metallicmönster på i stort sett alla tapeter. Jag får ju ont i skallen! Migränen kommer som på beställning. Såna tapeter kommer jag aldrig kunna ha hemma.

 

Men efter tre timmars jämnförande och hålla upp-pärmen mot väggen stunder så är jag nog ganska klar med vad jag vill ha för tapeter. Lite trist är det dock att urvalet inte var det allra bästa...resultatet kommer jag visa här så småningom...tror nog det blir bra..

 

Och från det ena till det andra..... på lördag är det dax... då åker plåstret på IGEN...och den här gången ska jag klara av det. Förra gången jag gjorde ett försök höll jag upp i 6 veckor och det funkade...ganska bra faktiskt...men då fick jag ju dödsbudet som slog undan benen på mig och jag började röka igen..

 

Men nu SKA jag sluta röka. I första hand för min egen skull så klart... jag blir ju inte yngre o rökningen skadar både min kropp o min ekonomi... men åxå självklart vill jag inte att han ska känna att han kysser en askkopp... ;)

 


Känns lite lättare idag....inte helt hundra men ändå lättare...vi har inte pratat om när vi ska ses nästa gång...när det blir vet jag inte..vi har inget bestämt...vill inte planera för mycket heller..vill ju ge honom tid..tid och utrymme att få vårda sitt. han har ju ett långt förhållande bakom sig...jag vill ge honom tid att hitta sig själv...att hinna med sig och sitt utan att jag sätter någon press på honom..vill bara finnas där för honom..som någon han kan känna trygghet med..någon han kan känna glädje tillsammans med utan en massa föreställningar och krav på att vi måste ses så fort vi får en blank ruta i kalendern. Ta vara på de små stunderna vi får tillsammans även om det så bara blir över en kopp kaffe. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards