Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Carola - 26 januari 2013 09:44

Jag hatar det....den där osäkerheten som kommer över en ibland.

Funderingar....hur går tankarna där borta? Är tankarna lika som mina?..Är känslan densamma?.. Är viljan densamma?...Hatar när jag får de där tankarna. Hjärtat snörper ihop sig...tårarna kommer..den där vidriga osäkerheten. 

 

De där tankarna om OM...när den där känslan om själslig smärta kommer tillbaka..den där känslan jag så väl känner till och aldrig aldrig mer vill uppleva. Jag har ju varit där förr... med J... de där vackra orden...löftena....sveket som kom sen...den smärtan jag fick kastad rakt i ansiktet när jag fick veta att jag inte var den enda..att han sökte andra på nätet. DEN känslan vill jag aldrig mer uppleva. Det bröt ner mig totalt. Jag som trots allt varit stark hela mitt liv. Men det slog undan benen på mig . vill aldrig aldrig mer uppleva den smärtan...sen dess har jag så svårt att våga släppa garden..våga lita igen. Jag önskar bara att han kunde förstå utan att jag säger det..att han vill visa mig att jag kan släppa garden...

 

Att jag vågar ta emot det jag vet att han ger mig.... jag vet ju innerst inne...han är ingen player, han är rak och ärlig i sina känslor. Men rädslan...fan vad jag hatar den rädslan. Den förtar så mycket av glädjen jag ändå känner när han ringer för..

 

Efter några timmars vånda vänder allt....tack vare ett samtal, ett sms,ett chattmeddelande... då känns allt så där otroligt bra igen. Känner lyckan som bubblar i mitt bröst. Då är osäkerheten som bortblåst. 

 

Eller när man är där i samma rum.... när man ser och känner att det är besvarat. Då är inte osäkerheten där o pickar en på axeln. önskar bara jag fick känna den känslan hela tiden. Jag mår ju så bra då..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards