Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Carola - 21 januari 2013 22:31

tillslut får man helt enkelt nog..... jag har världens finaste ungar, de är urgulliga o vi har en otroligt fin kontakt, kan prata om precis allt. De kommer till mig närhelst de behöver prata av sig..både junior o dotra... men idag var de billiga...båda två.

 

Man (jag) blir lite less när man kommer hem från jobbet o dotra ligger i sängen o facebookar...hundarna var kissnödiga...de hade inte varit ut sen tidigt i morse...jag hade jobbat 7 timmar...trött...hungrig..slut i kroppen..värk... kliver in i köket..disken står orörd..soppåsen stod kvar i köket..

 

Jag menar..SER de ingenting?...det är ju så konstigt... borta hos pojkvän/flickvän går det alldeles utmärkt att sköta markservicen...där lagas det mat..där diskas det osv osv.. men här hemma hjälps det inte till så länge jag inte säger till..

 

Och nu när jag för en gångs skull ville göra något för mig själv...för min egen skull...då går det inte alls ..då ska de bort plötsligt...båda två o ska inte vara hemma i helgen...visst.... jag kan koppla av hemma åxå..få ha en så där härligt underbar helg på hemmaplan...men ibland är det så skönt att bara få komma hemifrån.... men ..jag är ju bara mamma...klart jag ska vara hemma liksom?!.....eehh...

 

Äsch..det går över...men just nu blev jag bara så ledsen...o så trött... jag har inga superkrafter..inte alla dagar..... 

Av Carola - 21 januari 2013 17:10

Pust..... mötet gick över förväntan BRA! 

 

Nu kan jag andas ut..i alla fall för den här veckan, men fy 17 vad dagen har segat sig fram..ville bara hem hem hem. Min goa son kom till jobbet en halvtimme innan jag skulle gå hem..men eftersom det inte fanns mycket för mig att göra på jobbet sista halvtimmen så gav jag mig själv ledig och for hem. 

 

Det är skönt det där när man kan styra sina dagar lite grann som man själv vill..kanske inte till fullo men något så när i allafall.

 

Bra samtal överlag har det varit idag..känner mig väldigt tillfreds med tillvaron just nu.. det känns bra med andra ord. 

Av Carola - 21 januari 2013 05:30

Vad skönt det är att få det där samtalet innan man kryper i säng..det där som gör att man somnar med ett leende. Går väldigt lätt att somna då.

 

Återstår att se om denna dagen får fortsätta vara så bra som det känns just nu. Iväg till jobbet strax..möten (som jag inte ser fram emot) få någon ordning på röran som alltid alltid tycks bli på måndagar.

 

Längtar redan tills det blir kväll....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards