Alla inlägg den 29 september 2012

Av Carola - 29 september 2012 10:40

Så fort livet förändras.

 

Från glädje till sorg på en och samma dag.

 

Igår var jag vittne.... bröllopsvittne.. det var kort men ändå så fint..det var kärlekslycka.

 

På eftermiddagen förändrades världen. Vi blev en människa fattigare. 

Himlen fick ännu en ängel.

 

Man vet inte hur man ska hantera sorgen.. eller ska man det egentligen?..Är det inte bättre att bara låta det komma? Låta tårarna flöda?

 

Alla hanterar vi det olika, men sorgen och saknaden finns där man uttrycker sig bara på olika sätt. 

 

Själv gråter jag.. och ler mellan tårar. Minns de fina dagarna, de fina stunderna vi delade. Det är de som betyder mest. Kärleken som fanns där. Närheten. Vänskapen.

 

Forever and one day....

 

 

Av Carola - 29 september 2012 00:15

Det gör så ont! Så fruktansvärt ont! 

 

Din syster ringde idag och sa att du var död.. du dog på eftermiddan. Kan inte förstå. VILL inte förstå att jag aldrig mer får prata med dig, aldrig mer få höra din röst.

 

Vi var vänner..nära vänner,.. vi skildes som vänner när vårat förhållande sprack..kärlek fanns kvar, det var andra saker som gjorde att vi inte kunde fortsätta som ett par. Men vänskapen behöll vi. Och det var en varm och fin vänskap.

 

Du kunde ringa mig dygnet runt, vi pratade om allt. jag tänkte på dig så sent som i morse.. att jag skulle ringa.. men det blev inte av, saker o ting kom emellan. 

 

nu är det försent. Jag borrar ner ansiktet i Hildas päls... Hilda som var din hund från början men som fick följa med mig när vi separerade. Hon kommer alltid vara din. Det är vad jag har kvar nu som minnen av dig.. Hilda...och ringen du gav mig. 

 

förlovningsringen hänger kring en kedja om halsen. Den var för stor redan då.. men minns du hur varmt det var den dagen?..vi förlovade oss i Alanya.. 40 grader varmt, klart att fingarna var svullna då :) så ringen kunde jag aldrig ha på mig på fingret. 

 

nej vännen, jag glömmer aldrig..livet for fram så vårdslöst med dig hjärtat. 

 

Älskar dig. Då nu...för alltid... forever and one day... 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards