Alla inlägg den 19 september 2012

Av Carola - 19 september 2012 23:03

Jag har märkt att min blogg "fladdrar" runt lite... men det får den göra... det hoppar från det ena ämnet till det andra.. jag har nog ingen röd tråd... men så är det med livet åxå... det välar från dag till dag.

 

Bloggen i sig var väl egentligen tänkt för enbart mig från början... ett sätt att få skriva av mig, men jag upptäckte ganska snart att de innersta tankarna inte riktigt ville ner på pränt... lite anonym ska man kanske vara.. 

 

Visst kommer det fram "sanningar om livet " även här men... de där riktigt "hemliga" nä... de har jag sparat på andra ställen... det är liksom bäst så.

 

Gott omdöme kommer av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme... tänk vad sanna ord det är.

 

Och min älskade mormor hade ett talesätt som jag också tog fasta på.

 

Om man går fort och ser glad ut är det ingen som ser hur ful man är.......

 

 

 

Av Carola - 19 september 2012 22:46

Något fel på sköldkörteln var det inte... men däremot har jag en halsinfektion...streptokocker.. så nu har jag fått en dunderantibiotikakur. Och en burk med B12 tabletter...så snart kanske jag står ordentligt på benen igen.

 

Över till annat... Fick mail idag ..från en väldigt lustig människa.. en människa jag totalt avslutat vänskapen med för länge länge sedan.

 

Vederbörande dam, en liten pippinett stockholmsböna runt de 60 , som jag umgicks med för några år sedan, hade skrivit ett nedlåtande mail till mig tidigare vilket jag besvarade ganska snabb..inklätt i hennes mail kom bittra kommentarer om än det ena o än det andra. Jag besvarade hennes mail med att energislukare som ringer bortåt 7-8 ggr i veckan o ENBART pratar om sig själva och som dessutom hela tiden skryter om vilka bravader de utfört tar väldigt mycket energi från folk. Och är det dessutom personer som har mage att bli sur över att man för stunden inte har tid att prata om tandläkarräkningar när ens styvson ligger allvarligt sjuk på intensiven ..ja då anser inte JAG att jag vill lägga ner så mycket tid o energi på dem..

 

Nä energislukare har jag verkligen fått nog av. Denna dam, denna söderböna, som krävde SÅ mycket tid och som ringde o pratade bort halva kvällarna om absolut INGENTING. försökte så många gånger få en syl i vädret och försökte tala om för henne att, ursäkta, jag har två barn som behöver lite av min tid, jag har inte tid att sitta halva kvällarna i telefon.. och min dåvarande särbo blev galen...struntade jag i att svara i telefon så hade jag en hel drös med sms av damen i fråga. 

 

Man kan ju fundera över varför hennes ende son inte ville ha ngt mer med henne att göra... hm... 

 

Nåja.. mailet jag fick berörde mig inte det minsta.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards