Alla inlägg den 4 september 2012

Av Carola - 4 september 2012 18:05

Oväntade besök kan vara trevliga de flesta gånger... men igår fick vi ett obehagligt o långt ifrån trevligt besök på jobbet...

 

Jag stod och diskuterade med en kollega om ditten o datten i dörren till hans kontor och precis som jag skulle till att gå kikade jag upp på väggen strax bakom honom....

 

funderade en stund o sa sen..."Är det där fejk eller är det en äkta?"

 

Han vände sig om o kikade...."Nä fy faaan" var allt han sa...sen rusade jag ut därifrån...

 

   en GIGANTISK jädra spindel!!...

 

fet äcklig kropp med ljusbruna långa äckliga ben!!

 

En annan av kollegorna kom till undsättning o drämde en stor inköpskatalog över (ursäkta uttrycket) fanskapet.

 

(observera att jag har stått ca en meter ifrån o tagit bilden..längst ner i vänster kanten syns ryggstödet på soffan som står i rummet så ni kan ju förstå att det inte var en liten spindel det handlade om)... 

 

Har svårt att tro att det där var av svensk art....att det finns feta spindlar i skogen o i sumpmarker vet jag... men det här var mitt inne i stan... skulle inte förvåna mig om den kommit med nån banankartong...hua... ryser bara jag tänker på det.

 

Drömde till o med mardrömmar om spindlar i natt..


 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards