Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av Carola - 17 augusti 2012 09:00

Det blev tre underbara dagar ute i sommarstugan. Visserligen städade jag så länge det var ljust ute, stugan har ju stått orörd i tre år så det var mycket som skulle dammsugas,skuras OCH möbleras om. Det stod grejer precis ÖVERALLT!. Men jag o Skrutt verkligen njöt av tystnaden. Jag satt ute på bron så fort jag fick tillfälle, njöt av mitt kokkaffe o vindens sus mellan trädkronorna. Fullkomlig tystnad. Njutning för själen.

 

 

Stugan sett ifrån vägen.

 

 

Skrutt njöt hon åxå

 

 

Avslutade första kvällen o städningen med ett glas rött från flaskan som min käre far kom upp med.

 

 

 

 

Visserligen blev jag störd några gånger av sms som tyvärr kom fram trots att jag inte ville. Vissa ger helt enkelt inte upp...hur mycket man än säger ifrån.

 

Men bortsett från det så njöt jag. Tog cykeln ner till byn och till kyrkogården, där mina älskade farföräldrar ligger begravda. Det skär i hjärtat av att se deras namn på gravstenen. De var ju mina "föräldrar", det var hos dem jag växte upp (iaf hela somrar, alla jullov,påsklov o helger) det var de som gav mig trygghet o kärlek när jag var liten. Flyttade till o med hem till dem när jag var 16 år och bodde där tills det var dax för mig att stå på egna ben. De har ju alltid funnits där.

 

 

Min älskade farfar Harald dog för snart 15 år sedan.

 

 

Och min fina underbara farmor Sanna dog för 5 år sedan.

 

Än idag kan jag lyfta luren för att ringa till farmor, tills jag kommer på att hon är borta o jag sakta lägger på luren igen. Usch den saknaden.

 

Nåväl.. det blev tre helt underbara dagar i tystnad. modemet fungerade inte där ute, men facebooka via mobilen gick bra så helt isolerad var jag inte.. men ingen tv. Bara jag, min hund o mina böcker.

 

På måndagen började jag jobba igen... rätt in i lejonkulan..ingen rast, ingen ro. Men det var skönt att vara tillbaka på jobbet.

 

Men nu sitter jag här hemma, efter två veckors jobb blev jag tvärförkyld, har legat o kurerat mig en vecka nu. Och jag kan ärligt säga...jag är fruktansvärt less på mina terracottafärgade tapeter i sovrummet...hua!

 

Nyss kommit hem från provtagning...lekt nåldyna en timme..jösses vad blod de tappade på mig.. men förhoppningsvis får jag reda på vad det är som felar.. är ju ständigt o jämt förkyld.. känner mig aldrig riktigt pigg. 

 

Två dagar ledigt framför mig..sen är det ny arbetsvecka...skönt....klättrar på väggarna snart.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards