Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Carola - 30 maj 2012 21:35

Jag är visserligen dotter till en skrothandlare/fönsterputsare/glasmästare...


Men framför allt så är jag barnbarn till Torsåkerssonen skrothandlare Westerberg 


Harald Westerberg född 20 oktober 1926 avled i cancer 31 juli 1997



Min älskade farfar var min allra bästa vän, min idol, min förebild i många avseenden, och 


glömmer aldrig våra måga o långa vandringar i skog och mark när vi plockade smultron och blåbär för att sedan gå hem till stugan o åt upp det lilla som blivit kvar tillsammans med mjölk i farmors rosablommiga tallrikar.


Eller alla gånger jag fick följa med farfar i lastbilen då vi åkte land o rike runt för att hämta eller sälja plåt och kopparskrot..då vi samtidigt undersökte varenda lilla skyffe eller café o bedömde vilken som hade sveriges godaste räksmörgås.





Farfar....du är saknad!
 





Av Carola - 30 maj 2012 21:19

Ja nåt är det iaf som sticker i ögonen på vissa...här har man försökt gjort förbättringar....vad får man för det? SKIT!


Ja just nu känns det iaf så...man blir tilldelad jobb eftersom det krävs en förbättring på just det området...man sliter som ett djur med planering, schemaändringar, arbetsmiljö SAMTIDIGT som man ska försöka räcka till o kunna rycka in om det fattas personal...har fått en höjning av kvaliteten på ETT ställe o på god väg att få det på ställe nr 2....



MEN.....då är det ngn som tycker att det svider i ögonen när jag tänker på kvalitet o inte KVANTITET! Tänker inte släcka bränder för att uppehålla en god min...jag är på mitt jobb av en anledning..och fyra områden ska skötas om gör att jag lär finnas tillgänglig om det krisar på ngn av de områdena..jag kan inte lägga krut på ETT område...men ...som jag sa... ngn har fått för sig att jag inte är "ute" tillräckligt mkt...märkligt det där...bara för att jag inte syns på ett område så betyder inte det att jag sitter inne på kontoret o vilar arslet!..stan är stor o jag är inte bilburen....man kanske ska ta o sätta sig in i mitt jobb INNAN man yttrar sig...


Eller det bästa av allt vore om denne ngn skötte sitt eget arbete istället för att hacka på ngn som iaf försöker förbättra situationen för så många andra...


Ja nu är jag less....tar inte vilken skit som helst! 


   




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards