Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Carola - 1 januari 2012 23:58

1 Januari 2012 är till ända...


Årets första dag har gått i lättjans tecken...en lugn och skön dag..vaknade o var utvilad..ingen släng av bakissmällus eller annan åkomma...faktiskt väldigt skönt.


Men å andra sidan så har de senaste 22 nyårsaftnarna varit nyktra för min del...finner liksom ingen anledning att supa skallen i småbitar en gång om året...


Särskilt inte när det finns barn i huset.


Nä en lugn och fin nyårsafton gör Nyårsdagen till en riktigt mysig dag. Såg det sedvanliga "Ivanhoe" och hade mys i soffan. 


Var hem till en god vän när larmet från barnen blev lite mycket...gubben fick ta hand om sina barn själv........


Kom hem en timme senare och möttes av detta:




En stor och god räksmörgås....mätt o belåten kryper jag nu i säng...  

Av Carola - 1 januari 2012 10:20

Ja nu så är äntligen 2011 över...det har varit ett år blandat med känslor. Visst...en del positiva känslor...jag fick fast anställning det var väl det som var den stora roliga grejen under året...men i övrigt så har det varit ett rent ut sagt SKITÅR...inte ett år man vill o kan minnas med glädje... för mycket elände helt enkelt, kanske inte så mycket för egen del men för personer i min omgivning o i min absoluta närhet.


Var inne hos Karina o läste lite...hon hade en utmaning som gick ut på att man skulle ta bilder från året som gått o lägga upp i sin blogg o namnge bilderna efter första bokstaven i namnet på den egna bloggen..... jag antar utmaningen o hoppas på det bästa....att jag har tillräckligt med fantasi att hitta på namn på S ...


SYSKON




SNÖLEKAR



SOVRUM


APRIL hoppar jag över eftersom jag tydligen inte la upp nå bilder då



STORBAK



SVALKANDE



SOMMARSTUGAN


och tydligen la jag inte upp några bilder i augusti och september heller....fy mig!



SORG    


SKOG  



SKOLRESA


Ja tyvärr misslyckades jag med utmaningen i sin helhet men några bilder hade jag iaf.


Här kommer ett axplock av andra bilder från de månader jag åtminstone lade up några bilder:



SNABB



SNYGGING



SENBYGGE



SOMMARFEST


Ja det var det det.... Ser fram emot 2012 och hoppas och tror att det här året kommer vara fyllt av glädje.



     


    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards