Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Carola - 22 oktober 2011 10:04

Har börjat få anonyma meddelanden på min Facebook..eller anonyma, personen i fråga har skapat en falsk profil o skriver elaka meddelanden till mig.


Det känns till viss mån j-t obehagligt då varken jag eller Pierre kan förstå vem det är. Men vad jag kan utläsa av mailen så är det en väldigt sjuk person. Sitter o skriver att jag är en sol o vårare som blåser min sambo på pengar..(o vart de pengarna är skulle jag gärna vilja veta, då kanske vi skulle kunna rusta upp huset) och att jag har så mycket skulder o inte kan betala mina räkningar samt att jag lever på kredit och att jag inte har råd att åka utomlands samt att jag inte hade råd att betala min frissa sist..


Till VISS mån stämmer vissa saker... visst jag HAR skulder..orsakat pga att jag var sjukskriven i nära tio år o jag fick prioritera vissa räkningar framför andra, kreditkort äger jag inte, Pierre har ett som jag inte tillåter honom att använda, annat än i absolut största nödfall om ngt gått sönder i huset som diskmaskin till exempel. 

 

Och jag har inte kunnat åka någonstans i år eftersom jag inte har någon semester att ta ut då jag har nytt jobb, för övrigt kan jag åka till Kreta (om inte annat) hur mkt jag vill eftersom familjen har ett hus där som ständigt står "öppet". Att jag inte betalade min frissa på en gång var för att hon inte tar kort o jag hade inte hunnit tagit ut några pengar innan jag kom dit eftersom jag åkte direkt från jobbet, men betaldes dagen efter.


Om jag nu är ute efter pengar som den personen skriver att jag är så hade jag i så fall valt att vara singel..eftersom jag då skulle ha rätt till bostadsbidrag. Vilket jag inte har nu. hade mer pengar att röra mig med när jag bodde ensam m mina två, än vad vi har nu när vi är 2 vuxna o fyra barn som ska ha mat på bordet varje dag.


Förstår inte vad jag gjort denna människa för ont. men ett förstår jag., personen är avundsjuk eller i värsta fall SVARTSJUK...jag "snodde" väl Pierre framför ögonen på henne...ELLER så är det en gammal vän till Pierre som är så ensam o inte har ett eget liv som känner sig åsidosatt nu när han inte springer på krogen som han gjorde förr när han bodde själv. Någon som inte inser att vissa går vidare med sitt liv och iaf försöker ha ett liv.


Mest irriterad blir jag, inte rädd för fem öre utan mer irriterad. Och framför allt BESVIKEN...då vi tycks ha en falsk "vän" i våran närhet.


Man har svårt att veta vem man kan lita på....



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards