Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Carola - 9 oktober 2011 21:22

Ni får skälla på mig, ge mig en spark därbak, slå mig hårt på fingrarna....jag VET att jag varit urdålig på att uppdatera min blogg..


Får skylla på Facebook..hahaha...


Jag har helt enkelt inte haft mycket att skriva om sista tiden, det händer inte mycket i mitt miserabla liv... för vad kan vara intressant att läsa om... 


Om när vi sanerade en riktigt vidrig lägenhet, där listerna var så gula av flugskit o flugägg..där heltäckningsmattorna var urslitna pga allt gammalt skit som satt kvar i mattan?...En lägenhet som var så inpyrd av rök, soplukt, flugor o annat vidrigt?!,


Första dagen av tre städade jag TRE skåp i köket....helt otroligt...6 timmar och TRE skåp senare såg man att köksluckorna som vi trodde var beiga egentligen var VITA!


Hur kan man låta det gå så långt?..Och vad vi fick höra om lägenhetsinnehavaren så var denna alltid propert klädd , körde fin fin bil och var högt uppsatt chef på ett multiföretag!!!!


Ja man vet aldrig vad som händer bakom varje dörr.


Kan det ha varit intressant? ja kanske...


Eller att vi varit ute på militärförläggningen i skogen o haft den sedvanliga slutstädningen...vandra runt i baracker (logement) varav ett är hemsökt...(där vill då jag aldrig gå in ensam, känner de konstiga vibbarna bara jag kliver innanför dörren)


Eller att vi putsat 178 fönster på en polisstation.....


Eller skurat upp trapphus i tre höghus...40 år gammal smuts som kom upp till ytan...lite ångest fick jag nog den veckan...var ju i mina gamla "hemtrakter"...i det hus jag bodde i som tonåring...fick lite flaschback..


Eller då vi var i Sandviken o städade...såg mina barndomsvyer jämnats med marken...DET kändes märkligt.. inte ETT ENDA av de tre hus jag bodde som barn stod kvar...lyckades hitta den lilla lilla stigen jag o mina syskon gick när vi skulle till AGAkiosken..(vilken inte heller var sig riktigt lik).. varför ska de riva o ta bort ALLT för?... visst behövs förnyelse men inte så pass kraftig att allt försvinner,,,,,..


Ja så har mina senaste veckor sett ut....har det varit intressant att skriva om tycker ni?...näää...tänkte väl det..*L*


Helgen har varit alldeles för kort...rann iväg för fort. Önskar jag kunde få vara ledig minst en vecka. Det är så mycket som behövs göras här hemma...behöver röjas upp...men orken, tiden o lusten har inte infunnit sig...pust...o i morgon är det måndag igen....det är inte kul att först städa åtta timmar på jobbet för att sen åka hem o i stort sett göra samma sak igen...man borde kanske anställa en städerska?..eller...



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards