Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Carola - 31 januari 2011 12:51

Så underbart skönt!!..I fredags jobbade jag sista dagen på fabriken (visserligen kommer jag sakna folket där och sista dagen på städfirman som inte värnar om sina anställda.... Höll på att gå upp i limningen innan gubben kom o hämtade mig...kunde inte komma därifrån fort . Jag stod utanför grindarna men kände hur ångesten kröp närmare o närmare...jag vill HEM NU!!!.. Jag stod väl inte där mer än tio minuter men de tio minutrarna kändes som timmar nästintill..

 

I morgon tisdag börjar jag mitt nya jobb. Ska bli himla spännande att se vad det hela leder till. Börjar med en månads praktik men har goda förutsättningar att det ska bli anställning efter det!

 

Vet en som blev väldigt lycklig igår. Extremt lycklig för att vara exakt. Skrothandlarn kom på besök igår kväll. Ville gratulera junior till körkortet, efter en fikastund med thé och mackor skulle skrotis åka, men ville att junior skulle följa med ut o bära in presenten, den var lite tung för morfar att bära själv.

 

Vi går ut på gården o sneddar ner mot morfars bil. Skrothandlarns fru öppnar bakluckan på bilen och böjer sig ner för att hämta upp något därifrån, samtidigt ser vi att bilen bredvid blinkar till...någon ska tydligen köra iväg o låser upp med fjärren. Skrothandlarn står o viftar med ett par nycklar...junior ser ut som om hakan hamnat nere vid fotknölarna.....kan tillägga att junior INTE är direkt liten.. 184 över marken..så hakan blev tämligen låååååång.

 

Vadå?!...vad ska jag göra..säger han bara...Men HÄR...ta nycklarna...bilen är din!

  

En 99:ans volvo s70.... (inte bilen på bilden men en likadan)

 

Har nog aldrig sett junior så lycklig.(förutom när han kom hem med sitt färska körkort då)

 

Jädrans unge att bli bortskämd...*L*... nä men det är han värd..som han har kämpat med körkortet o få tid o pengar att räcka till..och själv är jag evigt tacksam..itne har jag de möjligheterna att ge honom en bil. Tack o lov för skrothandlarn som fixade det.

 

Ett litet smolk i glädjebägaren blev det senare igår kväll när inte stereon i bilen fungerade...volvo originalstereo...skivan han stoppade i fick han inte ut igen o stereon är helt död...men det löser sig så småningom.

 

Zanna o Tobbe tog en liten premiärtur i går kväll...han är go han junior..månar om lillsyrran så hon var den som först fick åka med i nya bilen.. det är syskonkärlek det.

  

Zanna & Tobias

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards