Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Sysslolös.....

Av Carola - 10 januari 2011 00:09

1. Hur gammal är du om fem år? Hua..45 o inne på mitt 46:e år


2. Vem var den sista du träffade? Förutom familjen så var det min goa vän o fd granne igår när vi tog en promenad med hundarna.


3. Hur lång är du? 169,5...den sista  halva centimetern ÄR viktig,


4. Vilken var den senaste film du såg? Igår var jag på "Svinalängorna"
5. Vem ringde du senast? Min dotter Zanna o sa att det var dax att komma hem.
6. Ditt senaste sms och till vem? till sambon o frågade om han var på hemväg.
7. Vad är helgens planer? En lugn och avkopplande helg.Inga planer.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms är ju smidigt men föredrar att prata..


9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skrothandlarn är gift men inte med min mor....de lever alltså inte tillsammans...det har de inte gjort på 38 år.


10. När såg du senast din mamma? Oj...i somras...långt mellan gångerna. Hon bor i Mölndal...


11. Vilken ögonfärg har du? gråblå


12. När vaknade du idag? 9...fick sovmorgon


13. Har du någon gång hittat en katt? Ja...för längesen..en liten kattunge som vi behöll.


14. Vilken är din favoritplats? soffan...


15. Vilken plats föredrar du minst? förrådet


16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis under samma tak som nuvarande sambo..


17. Vad skrämde dig som barn? Vilse i pannkakan...


18. Vem fick dig att skratta senast? Sambon vid middagsbordet...han är LIVRÄDD för grönsaker....


19. Är du för ung för att äga vinylskivor? självklart inte.


20. Har du stationär eller bärbar dator? en liten söt svart laptop, men vi har 3 stationära i huset..


21. Sover du med eller utan kläder på dig? Fryser jag har jag pyjamas.


22. Hur många kuddar har du i sängen? sammanlagt har vi 6 i sängen.


23. Hur många landskap har du bott i? 4..Gästrikland, Ångermanland, Dalarna och nu i Uppland


24. Har du någon gång spytt på någon? Näää..undviker det så mycket jag bara kan...kan ju vara lite otrevligt...


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota eller sköna duntofflor.


26. Är du social? oftast.


27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? rensa skulder o sen resa med famijen, OCH utöka garderoben..


29. Tycker du om kinamat? Ja


30. Tycker du om kaffe? Fungerar inte utan kaffe.


31. Vad dricker du till frukost? se ovan..


32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida..men på vänster sida i sängen..


33. Kan du spela poker? njä...


34. Tycker du om att mysa? Vem gör inte det???


35. Är du en beroendemänniska? choklad och tyvärr åxå cigaretter..


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja..kände iaf..en "gammal" klasskamrat


37. Vill du ha barn? Been there,done that..äen om det suger i bebistarmen ibland..


38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, o lite lite finska o teckenspråk.


39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja..21 juni 1986...efter en bilolycka


40. Föredrar du havet eller en pool? hav!


41. Vad spenderar du helst pengar på? tidningar...kläder...prylar..blommor


42. Äger du dyra smycken? Nä men äger iaf smycken..


43. Har du någon gång testat narkotika? Nä har aldrig varit nyfiken på det och har sett på nära håll vad det kan ställa till


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Nybakad bulle


45. Vem är den roligaste människan du känner? Min son


46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret efter kejsarsnittet när min älskade son föddes.


47. Vad har du för ringsignal? Titelmelodin till True Blood


48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja en blus som både jag, min lillasyster och även min dotter använt..det var bra kvalitet på kläder förr...


49. Flirtar du mycket? Om man tycker att uppmärksamet mot någon annan är flirt ...så visst..


50. Vart togs din profilbild? Hemma i köket i gamla lägenheten


51. Kan du byta olja på bilen? nej.


52. Har du fått fortkörningsböter? nej, har inget körkort.


53. Vilken var den senaste bok du läste? "Svinalängorna"

 


54. Läser du dagstidningen? varje dag


55. Prenumererar du på någon veckotidning? Inte just nu


56. Dansar du i bilen? Våran bil är inte anpassad till det....


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? p3...morronpasset...


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? koden till gubbens bankomatkort..junior skulle iväg o handla..


59. När var du i kyrkan senast? I somras...På H:s begravning


60. Vilka personer utmanar du: de som vill!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards