Alla inlägg den 16 december 2010

Av Carola - 16 december 2010 07:06

Varför känns det så himla typiskt?

Är äntligen klar med flytten, vi har slitit med städningen som aldrig tycktes bli klar och vad händer när man äntligen BLIR klar?

 

Jo....dunderförkylningen kommer som ett brev på posten! Har varit hemma från jobbet i över en vecka nu...jobbade visserligen i måndags och halva tisdagen men sen sa det bara tvärstopp..det går inte att jobba imed 40 graders feber, hur mycket man än försöker. Och på grund av det så missar jag tre veckors vikariat.

 

Är ganska less på att vara inhoppande timvikarie nu. Den här stressen som hela tiden ligger över en. Kan aldrig slappna av, vet ju inte NÄR och OM telefonen kommer ringa. Ett himla jagande på timmar hela tiden. Och som inhoppande vikarie tycks man inte ha några rättigheter. Iaf känns det inte så. Nej jag hoppas det löser sig med det anpassade jobbet jag sökt. Då får jag iaf ett jobb som borde funka för mig.

 

Den här veckan hade jag tänkt att göra så mycket, vi har inga barn hemma och det finns tid att ställa iordning allt här hemma, men så blev man sjuk!! Så typiskt!

 

Eller kan det vara så att åldern börjar ta ut sin rätt???..Så fort man slappnar av blir man sjuk?!?

 

Ja åldern ja........ fyllde ju "tant" häromveckan.

 

40 år!!! ujujujuj..Det sägs ju att livet börjar vid 40...får väl se om det stämmer då..;)..

 

Fick i alla fall en jättefin och välkommen present av min älskade far. Resepresentkort på 12000...

 

Så nu sitter vi och letar och letar och letar.

Vill ju resa till Alanya igen! Längtar dit. Förra gången jag var dit hanns det ju inte med någonting. Dels var sällskapet kanske inte det bästa. Dels var det så hiskeligt varmt så orken ville inte riktigt infinna sig.

 

men nu ska vi åka. Jag, min Baloo och mina tonåringar. Men då krävs ju att vi hittar ett bra hotell med All-inclusive som ligger bra till OCH som inte kostar så väldigt mycket. SEN ska vi ha hundvakt en vecka åxå...känns som om det är det största bekymret..det där med hundvakt. För vem vill boka upp sig om ett halvår?..Nä det blir nog en sista-minutenresa...kan vara lättare att få tag i hundvakt med krot varsel än att bestämma redan nu att i september ska någon vara hundvakt.....

 

Äsch, vi får se hur det går... nu ska jag krypa i säng igen...sova bort den här envisa förkylningen.

 

I´ll be back!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards