Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Carola - 17 augusti 2010 23:34

Ja jag vet...jag har varit extremt dålig på att uppdatera mig senaste tiden...har ju jobbat så extremt mycket.. men ska väl iaf försöka få ihop något av det som hänt ..

 

H´s begravning var fredagen den 30 juli..det var så otroligt fint...så vackert...jag tror nog H hade blivit nöjd med hur den var planerad..musik spelades som han tyckte om..det var så mycket av honom där. Men det gör så ont att se hans mamma och pappa och syskonen som lider o gråter av saknad..

 

Efter begravningen gick jag och junior hem till oss...Zanna följde med sin pappa hem till sin faster..familjen skulle ju träffas där efter begravningen..och man är ju liksom inte en i "familjen" längre sedan det tog slut med H´s pappa..känns inte riktigt rätt då att komma inklampandes. Även om vi står varann nära fortfarande.

 

På kvällen efter satt jag hemma i pyjamas o mös i soffan..hade precis slagit upp kaffet i koppen när det ringde på dörren...då stod grannen längst ner där utanför..."du måste gå ner i källaren, sa hon....översvämning!!

 

KUL!!!!...INTE!!!...kom ner i förrådet...vatten upp till fotknölarna!..o självklart var MITT förråd värst drabbat....det var bara till att börja flytta undan kartonger som stod på botten det...dyngsura!!!..Alla kartonger med julsaker...gamla bebiskläder...skivor...you name it!...Fick palla upp allt på plastbackar o andra grejer jag är mindre rädd om....databurken...bara att slänga sen..ingen idé att kolla igenom den som jag tänkt...'

 

Sen si du...kommer jouren.....med en liten j-a industrivattendammsugare.....men HALLÅ!!!:...PUCKO!!:...Du kan ju inte få upp så där jäkla mycket vatten med en dammsugare som sväljer knappt 10 liter...varav hälften åker ur när du flyttar på den...!!!....Ring brandkåren iaf...men nääää då....stolpskottet fortsätter iaf....han fick väl hålla på i nära nog 4 timmar innan han var klar.....man undrar ju,..vem som var blondin där,,,han eller jag?!?

 

Ja fy...det var bara EN av alla dagar det..mer kommer...nu ska jag sova....jobb i morn....g´natt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards