Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Carola - 12 juli 2010 07:08

Nä fy 17 vad veckan har varit jobbig. På många olika sätt...dels för min egen del med en vänskap som återigen tagit slut..med känslor som gått upp o ner i ett halvår..men nu verkar allt vara borta..själv går jag omkring som ett levande frågetecken pga det hela..fattar helt enkelt INGENTING!

 

Så total förändring från den ena dagen till den andra. Men som jag sa...jag har åxå finskt SISU!..kan vara lika envis o tjurskallig jag med..man är ju inte född på Finlands självständighetsdag utan anledning..;)

 

Sen har vi sorg..en helt annan hemskare sorg i familjen o för andra närstående. Min dotters kusin och tillika min fd styvson (familjekonstellationen är liiite komplicerad...förklarar vid ett senare tillfälle) dog i fredags..Enbart 23 år. Det är sorgligt hur fort det kan vända..ändå var det något man på ett vis väntat sig att utgången kunde bli så..men lik förbannat så känns det så jäkla orättvist.

 

En grabb som man sett växa upp som man alltid på någotvis stått nära och trots alla omständigheter runt omkring, alltid tyckt så väldigt mycket om.

 

Nej, usch...det är tungt och ledsamt.

 

---------------------------------------------------------------------

 

Till J.

 

Att vår vänskap återigen skulle få sig en så rejäl smäll kunde jag aldrig ana. Vi försökte igen..med känslor som ändå alltid funnits där. Du visade på alla sätt hur mycket du ville, men på någotvis blev det ändå en krock av känslor. Tror inte att vi KAN även om vi vill..kan inte förstå VARFÖR vi aldrig kan få det att fungera.

Nu har det vänt så totalt återigen. Du har så helt stängt av, pratar inte med mig, vägrar svara.Det finns inget jag kan göra åt den saken. Kan bara vänta och se om du någongång hör av dig igen. För det vet jag...vi kommer att ha kontakt igen...så här har det varit mellan oss i tjugo år...någongång måste det bara bli rätt.

En sak vet jag iallafall..älska dig kommer jag alltid att göra.TROTS att du gör mig så illa. Jag vet..jag är dum i huvet...men känslor rår man inte på.

 

Till H

 

Älskade lilla ängel. Ditt liv har inte varit lätt..du har kämpat med ditt i så många år. Fallit genom skaklarna så många gånger. Nu har du fått ro...nu har du fått frid. Jag ser hur din mamma och pappa och dina syskon lider. Jag önskar jag kunde hjälpa dom må bra igen. Jag önskar jag visste hur. Vaka över dom ...de behöver det nu. Vila i frid älskade ängel.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards