Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Orken tryter

Av Carola - 11 mars 2010 07:17

Har varit så trött hela veckan...eller inte trött i den bemärkelsen att jag vill sova...men det är så mycket som hänt både i mitt eget liv och livet på "byn".

 

I fredags åkte Zanna till skrothandlarn, hon VILLE absolut nte åka. var sur och sa att jag TVINGADE henne att åka till morfar fast hon inte ville. Hon skulle minsann INTE åka någon skoter o bla bla bla..

 

Nä men vara hemma i Skutskär under hela sportlovet är ju mycket roligare...eller?..Nä hon fick vackert åka, hon behövde miljöombyte.

 

Och tur var väl det ändå att hon åkte. Ungdomarna på byn hade hyrt folkan för en fest...en fest som totalt spårade ur.. 500 ungdomar i en lokal anpassad för 300..Zannas pojkvän var en av dom som stod vakt i dörren, han berättade efteråt att det var total kaos där borta. folk stod o slet i dörrarna, det var slagsmål..spriten flödade...bortåt 6-7 polisbilar kom dit och försökte få ordning på allt.

 

Tyvärr slutade kvällen väldigt olyckligt. en pojk (i mina ögon en pojk, 19 år) hittades på söndagen, 50 meter från sitt hem, i en snödriva. Död. Han hade pulsat genom skogen( på en stig som sommartid är framkomlig) och gått över järnvägen men inte orkat hela vägen hem.Tunt klädd o med alkohol i kroppen och bortåt 15-20 minus ute. Fy det är tragiskt!

 

Stackars familj. Det gör ont i mig att tänka på.

 

Så ortens ungdomar sörjer. Pratade med Mattias (Zannas pojkvän) han sa att nu vill man inte ens ha fester längre , inte när det kan gå så här. Nä usch.

Det som gör mig så förbannad är att det finns INGENTING i den här byn som är öppet för våra ungdomar.

Ja de har Hallen, sporthallen, men det är mest för ungdomar mellan 12-15 år...de som är ellan 16-18 då...de har ingenstans att ta vägen.

 

De stängde bowlinghallen, då trodde många av oss (i det här fallet tonårsföräldrar) att det iaf skulle kunna bli ett Allaktivitetshus....men ICKE....

 

istället öppnas det en restaurang i halva lokalen, och i den andra halvan ska den kommunala hyresvärden disponera.

 

en lokal som skulle kunna fungera betydligt bättre som ett ungdomens hus. Mitt i centrum (där ändå alla ungar hänger) lättillgängligt, man får själv en koll på vart de är o förhoppningsvis en lugnare tillvaro för dom.

 

Nedå...det röstas ner på kommunfullmäktige.

 

Ungdomarna är vår framtid!..Synd att vår kommun inte inser det.

 

För egen del har det varit upp o ner hela veckan. Man har lite bråttom tyvärr...vill liksom ha allt på en gång. Men nu har jag (vi )slagit back och tar en dag i taget i stället. Pirret finns, viljan finns...men jag måste landa innan jag kan gå över till att känna så mycket.

 

Och inte blir det lättare av att X:et misstolkar allt jag gör...lägger sig i ALLT jag gör...aldrig lämnar mig ifred..vad GÖR man?..Man vill ju inte såra men när man aldrig får lugn o ro så blir man ju irriterad.

 

Suck...en ny dag idag...får se vad dagen har att erbjuda.

 
 
lyckans smed

lyckans smed

11 mars 2010 10:45

Oj! Förstår att det tar energi!
Tragiskt!
Skickar en dos lycka till er...
Kram

http://www.lyckosmide.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards