Alla inlägg under februari 2010

Av Carola - 17 februari 2010 16:48

Har lite pirr i magen....  skön känsla....

Av Carola - 17 februari 2010 14:10

Ja jag säger då det....vilken röra...skrattar gör jag så tårarna rinner.. sa jag att jag bor i skitsnackarnas Mecka åxå...det sa jag va?..

 

Nu har jag tydlgien ihop det med nån annan i byn...hahaha..jag vet inte vart jag ska börja...tjejen i fråga (vars man jag tydligen dejtar????) hade ringt mitt ex dagen efter vi separerade..hon tyckte sååå synd om honom (han har berättat allt för mig)..hon är en sån där person som ingen vill ha kontakt med mer än nödvändigt om man förklarar det milt.

 

Hur som...hon hade ringt honom kvart över 7 måndagmorgon....okristligt tid kan tyckas....eftersom hon sett att han var vaken (på FB)..han fatta så klart ingenting...(han sa ju det sjläv att bara för att man råkar vara ute på FB 7 på morgonen betyder ju inte att man vill diskutera ett förhållande som tagit slut..sen har hon ring honom x antal ggr i veckan som gått..

 

I måndags fick JAG ett mail i inkorgen på FB...från hennes man....hahahaha..ja historien ÄR otrolig...där han kände sig tvungen att berätta att hans fru o mitt ex pratat med varann osv osv...jag mailade bara kort tillbaka att jo jag vet o det är inget jag bryr mig i men å andra sidan är det din fru som tagit kontakt m honom osv osv..jag anser mig vara vuxen och mitt privatliv delar jag med mig till de jag själv vill dela med mig...av den anledningen tog jag bort henne från min sk vänlista på FB...

 

Efter detta har det skickats sms till mitt ex där hon...skriver och säger att hennes man har träffat en ny tjej och det skulle då vara JAG..

 

Fattar ni?...själv fattar jag ingenting...inte mitt ex heller...

 

Om man nu har så dåligt i sitt förhållande så kan man väl iaf låta andra få ha sitt liv ifred...o inte fara med rena lögner...både jag och mitt ex skrattar gott åt deras förfarande...men självklart är det samtidigt irriterande...för 17 gubbar....jag är snart 40 år...sånt där tonårsbeteende slutade jag med för massor med år sedan.

 

Intriger o andra jäkelskap kan jag klara mig utan.

 

Ja vad säger man....byhålan i ett nötskal...och det konstiga är...det är alltid samma lilla klick av "folk" som håller på...himla glad jag är att jag inte umgås med folk här ute...här har jag bara bekanta o en o annan trevlig granne...Mina vänner har jag i stan...o de har varit mina vänner i över 30 år..

 

Men roande är det...

Av Carola - 13 februari 2010 21:39

Men det där var väl ändå den värsta dynga jag sett på år och dar!..Nu pratar jag om melodifestivalen!...Vad var det där för något?!..Den enda låt som överhuvudtaget gick att lyssna på var Andreas johnson....o det var ändå en ballad..

 

nä besviken är jag!

 

Har varit en allldeles lugn och avkopplande dag....kanske lite för lugn...är ju van vid fart o fläkt..men å andra sidan har det varit så stressigt sista tiden att det kan behövas lite lugn o ro.

 

Ja Hebbe....vi lyssnar int´..*L*..

 

Nu ska jag lägga mig ner i soffan igen o kika på lite film..kanske mumsa på en o annan munk...det är inte så där jättebra att de säljer 5 munkar för 25 spänn nere på coop.....det blir lätt att man köper då...hihi..

 

Myser med Hilda i soffan...Moa ligger ute i köket o surar..

 

(ni får ursäkta att jag inte lagt in några bilder...ny mobil, ingen datasladd till den..och bluetoth funktionen har jag inte lyckats klura ut än...*L*)

Av Carola - 13 februari 2010 14:26

Fick sova länge idag...men trots det vaknade jag innan alarmet på mobilen satte igång....då hade jag iaf sovit 7 timmar...och DET händer inte ofta i min värld!.

 

Suttit o njutit av kaffe vid köksbordet, har njutit av 2 långa vovvepromenader i kylan, njutit av soffan i stora drag. Det här är en dag full av njutning.

 

Så skönt att inte ha något inplanerat, händer det något till kvällen så har jag ingen att ta hänsyn till...Så underbar känsla.

 

Zanna är hos sin pappa och Tobias....ja han är ju Tobias....18 år o gör som han vill *L*...och det hade han minsann gjort igår...hörde inte när han "ramla" innanför dörren i morse men tydligen hade han kommit hem runt 5.

 

Polarn hans ringde på dörren runt 10...jag knackade på tobbes dörr, öppnade.......ÅH FY!!!!..Den stanken!...Lukten av gårdagens eskapader slog emot mig!...Hahahaha...såg noga till att stänga dörren igen...hotade med att om han överhuvudtaget lämnade den där sovrumsdörren på vid gavel skulle han få storstäda hela lyan!..

 

Det var det värsta!..;) nä gammal fylla e inte trevligt...

 

mår bra i hjärtat gör jag...nu blir det en stund på "ansiktsboken" innan det är dax att ta ut mina flickor på promenad igen.

Av Carola - 11 februari 2010 19:36

SENASTE NYTT SENASTE NYTT

 

   inte ens jag visste......

 

Ja man blir lite full i skratt...har ju sagt tidigare att jag bor i en liten skvallerhåla.....och det märks..

 

Nu har jag börjat dejta mitt exs exs ex......hänger ni med?..

 

Inte ens jag visste att jag gjorde det...men vi har tydligen något ihop...mysko det där..o det konstiga är att den som "vet" är samma person som alltid....våran egen lilla Hänt Extras lokala redaktions chef...

 

Man kan inte annat än skratta...men roligt är det...mycket man får vara med om utan att man ens är med..hahaha

 

Nu är det ju så att jag är singel...och vill vara det.. och OM jag skulle någongång börja ett nytt förhållande så är väl ändå det mitt liv..... ja suck....är glad att jag inte "behöver" ha något med den där "chefredaktören" att göra mer...

 

(visst, hon är släkt med en familjemedlem, MEN...inte min släkting tack o lov...o sina vänner väljer man ju som sagt..)

 

 

Nu ska jag ta en kaffeskvätt o bara vara..*L*

Av Carola - 10 februari 2010 06:41

till er tjejer i Turkiet....jag har en fråga ang Turkisk Van katt...

 

Visst finns det vita van?..sverige är de väl inte direkt vanliga men visst 17 finns väl dem i turkiet?..Är det rasstandard eller ?...Skulle vara tacksam om ngn kan ge mig ett svar på det( ska inte ha katt själv, inte nu, men har vänner som undrar)..

 

Kram på er

Av Carola - 9 februari 2010 06:09

Tack alla ni för era kommentarer. Det hjälper mig nu när jag känner mig som värsta boven i dramat. eftersom jag är den som går. Men ibland måste man välja sina egna vägar och det är det jag har gjort nu.

 

Ja "Anka" du vet hur vi har kämpat, men man kommer ju tillslut till en gräns när man fått nog, när kämparglöden liksom är nere på noll...

 

Ser ljust på framtiden. Hoppas på det bästa...både för min egen del och för hans skull

 

Över till annat:

 

Jag har haft så mycket jobb i veckan och är så fruktansvärt trött när jag kommer hem, så sitta vid datorn är tyvärr inget jag lagt ner så mycket tid till...men jag återkommer och jag kikar in hos er lite mer o lite oftare bara jag fått chansen o ta igen mig lite!..

 

Kram på er

Av Carola - 7 februari 2010 18:54

Har ju min blogg för att kunna skriva av mig och vill ju kunna skriva om allt utan att behöva dölja något...så jag känner inte att det är fel att berätta om varför jag hade sån ångest i morse..

 

Jag är inte längre särbo....jag är singel.... det känns tungt eftersom jag vet att jag sårar honom, men man växer ifrån varandra..man kommer till en gräns där det är dax att bestämma sig om man ska stanna eller gå.

 

Såg helt enkelt ingen framtid med oss som par. vi har haft våra extremt tunga perioder..och ibland blir man starka tillsammans eller så skiljs man åt. Jag har nog tyvärr tappat bort mig själv lite under de här åren vi har kämpat tillsammans. Behöver tid o ro för mig själv...energi att orka med vardagen och energi att umgås med mina barn..

 

Men visst 17 känns det tungt...vanan är svår att bryta...vi har ju alltid funnits där för varann..är ju van att bara lyfta luren så finns han där (oftast iaf)..men tyvärr har de tunga dagarna varit mer än de lätta....o tillslut håller det inte.

 

Jag hoppas bara att han kan gå vidare och att han ändå finner lyckan. Han förtjänar kärlek...men jag kan inte ge honom den.

 

Det är dax för mig nu att leva mitt liv!..

 

Så så är det med det....det var därför jag hade sån ångest i morse...men nu är det gjort...och en tung sten är borta från mina axlar.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards