Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Carola - 18 januari 2010 11:18

Ont i hjärtat har jag. Sonen gjorde slut med flickvännen i lördags. Och jag lider med stackarn...med de båda två. Hon är så ledsen så ledsen. Och jag kan verkligen sätta mig in i hennes situation. Hon förstår inte vad som hänt eller varför han gör slut. Hon messar till MIG och vill att jag ska prata med junior. Han hör ju inte av sig säger hon.

Visst kan jag förstå henne, när allt varit som vanligt och plötsligt är det bara slut. Jag förstår hennes vånda så väl. Men jag förstår samtidigt honom. Han är ung och han anser att hon är för ung...han är 18..kan springa ute på krogen göra vad han vill (inom lagens gränser) men hon är 15 snart 16..får inte gå ut på krogen, är begränsad pga av sin ålder, föräldrar som säger ifrån osv osv.. Det blir svårt att ha ett jämnställt förhållande då. Samtidigt som junior vill göra som han vill när han vill...herregud..han vill ju ha sin frihet..och jag förstår allt det där.

 

Men jag sa samtidigt åt honom att behandla henne med respekt. Hon förstår inte utan en förklaring. Att han måste förklara för henne hur HAN känner...hon tror ju att HON gjort något fel. Jag sa till honom, att INGA tjejer gillar en kille som sviker...som håller sig undan och inte tar ansvar för sina beslut och handlingar. De har ju ändå varit ett par i 6 månader. Var iaf schysst.

 

Och han har det..iaf i den mån han kan..han har inte varit taskig utan bara låtit bli att svara nu när hon har ringt efter att ha  gjort slut..han vill ju låta det gå ett par dagar..det är väl inte så lätt för honom heller kan jag tänka..för känslor finns ju kvar ändå.

 

Nej usch å fy...den första kärleken är stark...känslor man har i den åldern är så starka o man tror inte att det någonsin ska gå över..viist gör kärlek ont även i vuxen ålder, men i tonåren tror man att det onda aldrig ska gå över...hela världen blir upp o ner.

 

Jag lider med dom. Båda två.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards