Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Frossar i godis

Av Carola - 27 december 2009 10:31

Julafton kom och gick ganska obemärkt förbi...men mysigt hade vi..

  

En del klappar till "barnen" blev det...och en massa mat

 

för en del blev det så mycket att de somnade..(kärbon)

av förklariga skäl vill jag inte lägga ut bild på min kärbo eftersom han för det första inte vet att jag har en blogg(nåt vill man ju ha ifred..*L* o vissa saker får man ju fakiskt upptäcka själv) och bloggen handlar om mig och barnen och hundarna allt annat är bara bonus..;)

 

 

Zanna var trött..det tar på krafterna att vänta på klappar..;)

   

Vi hade mycket trevligare än vad det ser ut som...på något vis hamnade folk bara på kort när de såg ut att vara i en annan värld..;)

Godis åt vi i massor

  

Det här var ju bara ett smakprov..*L*


Tonåringarna stack iväg till kvällen...Tobias till sin tjej och Zanna hem till pojkvännen...så jag och "gubben" satt här hemma o bara mös..

Lugn o skön julafton....


ganska...kanske man ska säga...några misslyckanden blev det...löskokta ägg(junior erbjöd sig att springa o köpa mer ägg)..smaklös Jansson (tycker jag iaf..blir ju aldrig riktigt nöjd)..och en hund som hade magsjuka..


förutom DET så var det en mysig julafton..


Juldagen var lika lugn...kärbon åkte hem till sigpå eftermiddan (han skulle ha både barn och barnbarn hemma hos sig (barnvakt till barnbarnet och yngsta sonen skulle ju komma)

Jag och Zanna hade tjejkväll..spelade familjegeni och yatzy..riktigt mysigt hade vi...Tobias såg jag knappt skymten av på hela dagen..han var ju fortfarande kvar hos flickvännen..


Igår på annandagen kände jag helt plötsligt för att plocka bort alla julsaker...(knäppt va?!)...men jag besinnade mig...de får sitta kvar iaf till nyårsdagen..

Zanna åkte iväg med Mattias(pojkvännen) till stan och shoppade på rean..Tobias kom hem en sväng och umgicks med sin kära gamla mamma..(det ska väl vara jag det då...)..vi tog en långpromenad med hundarna ute i snön..


Vad skönt det är att få umgås med barnen en o en ibland..helt på tu man hand....såna stunder älskar jag..


Tobias stack iväg till stan på kvällen och Zanna sov borta hos en kompis så jag satt här hemma för mig själv.....men GUD så underbart det var!..Bara få rå sig själv...tog ett skumbad och kröp in i pyjamasen...käkade godis och kakor så nu har man att jobba med innan bikinisäsongen..


Oj....nu bidde det ett låååångt inlägg...det var ju inte riktigt meningen...men bättre att ta allt på en gång hihih..


Kram på er alla bloggvänner..  

 
 
Hebbe

Hebbe

28 december 2009 18:51

Tack för din gissning,,svar kommer onsdag kväll..
Ha det bra nu Kram.

http://www.metrobloggen.se/boda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 21 december 2014 10:36

Nu flyttar jag...     Vill du följa med så följ med HIT    Kommer kika in här lite titt som tätt o kanske fylla på med lite smått o gott men min vardag delar jag alltså ovan.  ...

Av Carola - 16 november 2014 21:19

Funderar på om jag skulle byta bloggportal.   Men jag vet inte än. Har ju använt bloggplatsen så väldigt länge.   Men är ändå inte riktigt nöjd med den.    Kanske ska byta nich helt . Känns som om den här bloggen o det här namnet gjort s...

Av Carola - 15 november 2014 08:55

    Att försöka förändra en annan människa       för att denne inte passar in i ens mallar.        Att lyssna på skitsnack     istället för att bilda sin egen uppfattning.      Att berätta saker för ngn som ngn annan ...

Av Carola - 21 oktober 2014 20:25

Äntligen är hösten här. Vi går mot en ny vår, ett nytt år.    Ska bli så skönt att få lämna 2014 bakom mig. Första halvan av året iaf. Bara tårar o elände.   Att andra halvan av året har blivit den absolut lyckligaste tiden i mitt liv trodde ...

Av Carola - 19 augusti 2014 22:11


Är så lycklig nu att jag inte finner ord till det! Allt faller på plats.   Tänk så mycket tid man slösat bort istället för att finna lyckan.   Har funnit kärleken..en sann o äkta kärlek.   Det är så skönt att ha någon vid min sida som upp...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards