Alla inlägg den 20 december 2009

Av Carola - 20 december 2009 19:39

Oj...idag har det varit full fart...lyckades elda upp en stackars tomte som satt i ljusstaken..

  

Han bidde lite svart stackarn...men jag har iaf den andra kvar.

   

Det är nog bra att komma ihåg att släcka ljusen när man sätter sig vid datan..;)


Nu har har jag iaf kokat färdigt julknäcken..och en massa spill slapp jag..

Jag tejpade plåten (med klistersidan uppåt naturligtvis, men det fattar väl vem som helst...*L*)

   


Sen var det bara att ta sleven i vacker hand och hälla....knappt något spill, smidigt och enkelt:

    

  


Mitt i knäckkokeriet kom Zanna inspringandes..kall och blöt...hon hade varit ute på hästletarjakt. Tydligen hade en kompis varit ute med sin häst och låtit två andra tjejer tolka bakom hästen med en  bob..bobben hade olyckligtvis fastnat med skidan i ett cykelställ...hästen fick så klart panik och slet sig...tjejen blev avkastad, fick en spark i huvudet så hon tuppade av...Zanna och hela gänget sprang efter hästen som hade försvunnit in i skogen...över järnvägen..mot Furuvik..den hittades så småningom vid Bilisten en bit bort från centrum. Där var det iaf någon som tog hand om den...själv hade Zanna och tre av kompisarna sprungit hela vägen till Furuvik (det är en bra bit att springa...ca 4-5 km om jag har rätt)..

Väl tillbaka igen träffade Zanna på ambulansen som var på väg att hämta tjejen som blivit avkastad..hjärnskakning och skrubbsår över hela kroppen..(såvitt vi vet nu)


Ingen bra början på jullovet där inte..

Hur det gick med henne vet vi inte än men Zanna berättar väl när hon vet mer.

Nu får vi väl hoppas det får vara lugnt iaf för idag..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards