Alla inlägg den 18 december 2009

Av Carola - 18 december 2009 18:04

Japp...pyttipanna bidde det...

   


Men junior han var trött han...har nog tagit på sig tröttmössan idag

  


Direkt efter maten traskade han in på sitt rum...och känner jag honom rätt så har han nog somnat igen...;)..

Satt och pratade om hans ansökan till skolan i Alfta..


Han har sökt in på en utbildning som har tunga fordon/grävmaskiner/lastare på schemat..får väl se efter februari om han kommer in...


Liiite beslutsångest har han, (har väl lite svårt att lämna amsen kanske..*L*)..men jag sa åt honom att självklart ska han ta chansen om han får den. Kommer han inte in har han ändå sin utbildning kvar här hemma. Men framtidsutsikterna ser nog ljusare ut med den utbildningen...även om han redan nu läser "tunga fordon" men den i Alfta är bredare.


Tomt kommer det ju självklart bli om han flyttar upp men han kommer ju hem på helgerna..(hoppas jag ju).


Nåja, framtiden får utvisa.


Zanna har gått till sin pappa så henne lär jag nog inte se förrän på söndag.

Blir en kväll här hemma åker till kärbon i stan imorgon istället..det blev så sent efter tvättstuga o matlagning. Känns inte som om jag har någon större lust att dundra på bussen in till stan...Kanske är det jag som har tröttmössa idag..?  

Av Carola - 18 december 2009 16:44

Julen för ett år sedan var tydligen väldigt stressig.....hade smått julpanik.... nä förra julen var det mycket......får hoppas det blir lugnare i år..


Har tvättat hela dan, Zanna har åkt in till stan o handlat julklappar, junior ligger på sin säng o sover!!!...Ja vad ska det bli med dagens ungdom?....så där går det när man är ute o rumlar till halv två om nätterna när man ska upp till skolan dagen efter....hrm....


Idag blir det bara en enkel middag...pyttipanna...snabbt o enkelt....bara skjutsa in plåten i ugnen....(ja det bor en latmask i mig)...hihi.....det är klart äggen steker jag ju i stekpannan....


Kliver tillbaka ikväll igen...

Av Carola - 18 december 2009 10:16

Äsch jag har strul med min blogg.. skulle svara på era kommentarer på förra inlägget men det fungerade inte....lite irriterande på bloggplatsen är att det inte finns en "svara" funktion...så det kan bli lite snurrigt ibland... ibland svarar jag på kommentarer HÄR i inlägg eller så kommenterar jag själv ELLER går in på era sidor o svarar därigenom...har väl inte riktigt bestämt mig vad som är bäst egentligen..;)

 

Som svar på kommentarer på förra inlägget:

 

Ja pojkar ÄR nog i regel lättare...de brukar ha sin "period" i femårsåldern....junior var både före o efter femårsåldern lugn som en filbunke men han hade sin "väggklättrar"period just runt 5 år.

 

Zanna har varit trotsig sen hon föddes...DET är en dam med MYCKET egen vilja...;) samtidigt som det kan vara jobbigt ibland med en fröken som hela tiden ska argumentera o säga sin mening tycker jag det är positivt. Fortsätter hon så i vuxen ålder så är det ingen som kan sätta sig på henne!..Men ibland måste man kanse tagga ner lite på sitt sätt...det är en svår balansgång det där.. det ska ju inte vara för mycket av det "goda"..;)

Av Carola - 18 december 2009 07:37

Åh vad det är härligt att vara med folk med ett glatt humör på morgonen...;)..skulle vara så skönt att få uppleva det någon morgon...Häpp!

 

Truliga tonåringar som vaknat på felsida av sängen ÄR inte roliga på morgonen...iaf inte om de stavar Z A N N A....det är skavsår av stövlar...byxor som inte passar med stövlar....slut på mascara o ena med det andra...hm....nu har hon gått iaf...

 

Vart har mammas lilla ängel tagit vägen?

  


Nu är hon en obstinat o tjurig tonåring

   


Äh...hon är go för det mesta, men har ett humör som går till världshistorien.


Annat är det med junior, det är så sällan han är butter, gångerna är få.

 

Det var inte lätt att hitta en surbild på honom inte...i regel ser han ut så här:

   


Alltid go o glad...dåligt humör existerar inte hos honom...dyker det upp försvinner det lika fort igen..


Att två syskon ändå kan bli så olika.


Zanna o jag är nog väldigt lika på det sättet...jag har åxå ett uruselt morgonhumör...är inte direkt talför den första halvtimmen på morgonen.

Men har jag bara fått i mig mitt kaffe o läst min tidning så brukar det inte vara några problem. OM det nu inte är så att någon råkar prata med mig o sätter igång o diskutera innan jag vaknat....då kan dagen vara förstörd för timmar framåt...hihihi..


Kram på er! 







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards