Alla inlägg den 17 december 2009

Av Carola - 17 december 2009 19:01

Ja en rejäl huvudvärk får jag av dom iaf den "lilla"...hennes lärare ringde idag...Z hade varit otrevlig o betett sig på en lektion, inte dykt upp på en annan och gått iväg från sista lektionen..blir jag tokig?!....ja milt sagt..

Ringde genast upp Z som var inne i stan med pojkvännen (de firar 6 månader idag så de var i stan o åt.....*L*)...inte lite irriterad.

 

Nä jag gick inte från en lektion, jag var på toa innan leftionen var slut o de ringde ut innan jag var klar så jag gick inte tillbaka..o på sven(kombinerad svenska/engelska grupp) kom jag inte in för porten var låst..(lektionssalen ligger på andra våningen o sedan den pågående rusten av skolan kommer obehöriga in så de låser skolporten)..

 

Jaha men det ska inte spela ngn roll...du vet när lektionerna börjar o det är inte första gången du är sen ...det blir fortsatt diskussion  när hon kommer hem...sjlv tänker jag ta en sväng förbi skolan i morgon för nu är jag less..

 

menar ungen har läshuvud men hon kan spåra ur när hon umgås med fel personer..och det är en tjej i 9:an som hon absolut inte får umgås med men som hon tyvärr umgåtts med på skoltid senaste tiden. Den tjejen har jag gett EN chans tidigare eftersom jag, genom andra därav junior, fått höra inte så bra saker om henne.  men efter att ha pratat med henne tidigare så gav jag henne en chans att visa att hon går att lita på och även Z...har sagt det till Z att om jag ser minsta tendens till dumheter blir det inte roligt på hemmaplan..

 

Så i morgon går jag upp till skolan...om så Z tycker det är pinsamt...det skiter jag högaktingsfullt i...

 

Nä allvarligt...ska ta ett samtal med läraren på skolan eftersom hon uppenbarligen visar en helt annan attityd på skolan än hemma o sånt accepterar jag inte.

 

Usch...nu får jag mer ont i skallen...jag blir så frustrerad o arg när jag vet hur pass duktig hon är skolan men kastar bort det på dumheter.

 

Nä ska ta en kopp kaffe innan sista vovveturen....

 

Må gott allihop

Av Carola - 17 december 2009 07:23

Känner mig stingslig o irriterad idag. inte så roligt att känna så när man vaknar...men jag kände så redan när jag la mig igår kväll.

 

Jag har väl en längtan bort antar jag, behöver den där självvalda ensamheten, men det är så svårt för personer i min närhet att förstå det (iaf för vissa). Jag kan inte vara på topp jämt, jag kan inte alltid vara tillgängllig. Jag behöver stunder för mig själv, få göra som JAG vill utan att någon ska bli sur.

 

En vecka eller två i ensamhet skulle vara toppen, eller en vecka eller två enbart tillsammans med barnen skulle verkligen vara en höjdare...känns som det var evigheter sedan det var bara vi tre. Alltid är någon av oss på språng eller upptagna med annat.

 

Nu har den sista tvåbenta varelsen lämnat hemmet (bara jag kvar alltså) ska sätta mig i soffan, se på lite morgontv, dricka mitt kaffe o vakna till liv. Dessa stunder är guld.

 

Ha en underbar dag allihop!

 

Kramen

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards