Alla inlägg den 15 december 2009

Av Carola - 15 december 2009 22:23

Nu har hon fått kläder min barriga plastgran

  


Lite väl översållad med glitter kanske..hade lite svårt att sluta i tid



Men lika glittrig som förra årets Furuviksgran är hon då inte


       


Men vad snö vi har fått härligt tycker jag..i morse var det dock inte lika kul...jag o kärbon hade bråttom in till Bomhus eftersom han skulle till Hälsocentralen..och vi FICK bara inte ut bilen...backen krångla precis hela tiden..så nu är den kaputt...iväg kom vi till sist i allafall.


Handla hem ovannämnda barriga plastgran och lite nytt glitter o glam till den.

Sen åkte vi hemoch hämtade Zanna. Jag och tösen har gjort stan idag....men fy 17 säger jag för att gå på stan med en bestämd 13-åring!....Och vad DYRT det blev....den ena jackan efter den andra ratades och skor o stövlar som JAG plockade fram dög ju inte alls....

"Du har ju ingen smak mamma!, ska jag ha de där stövlarna ,  då ser jag ju ut som ett EMO"


Hm...tillslut kom vi överens iaf...även om jackan var alldeles för dyr tycker jag..


Kom hem runt fem då var det bara dax att fixa maten..Tobias hade redan tagit ut hundarna....Tack gullunge.


Men vilken syn jag fick när jag kikade ut genom köksfönstret!

Jag såg ju ingenting!



Och balkongen var tämligen översnöad...där hann jag inte med riktigt att få undan möblerna....;))


    


Får hoppas snön ligger kvar i allafall till efter jul!..


Ha en underbar kväll allihop! 

Av Carola - 15 december 2009 07:59

Det SNÖAR rejält ute nu...underbart....såna här dagar är jag glad att jag inte längre bor i hus..hahaha...men underbart är det med den första snön som faller.. får hoppas den ligger kvar iaf till efter nyår.

 

Är ledig idag, ska träffa min coach på eftermiddan, har ju inte blivit tid till det eftersom jag jobbat så mycket..varken tiden eller orken har funnits där men förra veckan när jag pratade med Björn (som han heter) sa jag det att på tisdag ser jag till att vara ledig så då kommer jag till stan!..Ord o inga visor när skrotis sätter igång..hihih..

 

Ska åka och handla med gubben min åxå...måste ju köpa mig en julgran..det ser lite tomt ut nu i mitt vardagsrum, brukar ju ha granen färdigklädd till Lucia.

 

Zanna ligger på sitt rum o hostar och nyser. Stackarn, inte roligt det inte. Ska slinka in på BIKBOK och kolla om jackan hon ville ha finns kvar , vinterskor får hon gå ner här hemma och köpa på vår lokala skoaffär(det brukar finnas massor av fina skor där nere)..För släpa med henne ner på stan i det tillståndet det gör jag bara inte.

 

Nä nu börjar det bli dax att studsa in o duscha så hundarna får sin morgonpromenad snart...och jag borde väl väcka kärbon åxå...stackarn var så trött igår att han la sig redan klockan åtta...börjar bli lite orolig för honom, så här trött brukar han inte vara. men det kan vara biverkningar på nya medicinen han får också eftersom de höjt dosen. Men det är inte normalt.

 

Ha en helt underbar dag allihop oavsett ni fått snö eller inte..

 

(visst, liiiite drömmar har jag ju, längtar nå så grymt till Alanya)

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards