Alla inlägg den 13 december 2009

Av Carola - 13 december 2009 18:57

Hittade denna hos Hebbe när jag läste igenom tidigare inlägg.

Ta första bokstaven i ditt namn o svara på frågorna

 

1. Vad heter du? ............................carola

2. Ett ord på fyra bokstäver:.........cola

3. Flicknamn:..................................Cecilia

4. Pojknamn:..................................Calle

5. Yrke:..........................................Cykelrep
aratör

6. Färg:...........................................citrong
ul

7. Klädesplagg:..............................chinos

8. Mat:...........................................Carbona
ra

9. Sak i badrummet:......................Cocosschampo

10. Plats/stad:................................Cypern

11. En orsak att vara sen:............cavalierträff...;))

12. Något man skriker:................Come on!

13. Film:........................................can´t buy me love

14. Något man dricker?...............coffee

15. Band:......................................Chicago

16. Djur:.......................................citronfjäri
l

17. Gatunamn:.............................Centralgatan

18. Bil:.........................................Cadillac

19. Sång:................................crying

 

Pust...det DÄR var inte lätt inte....bidde svengelska

Av Carola - 13 december 2009 09:59

Få vakna i lugn o ro utan någon klocka ställd, ingen telefon som ringer. Bara kliva upp och koka kaffe, tända det tredje ljuset i adventsstaken.

Lyssna på luciasång från tv:n. Kan en söndag i december bli mysigare?

 

Känner mig inte pigg för fem öre idag. Det är väl någon elak bacill som fått grepp om mig antar jag. Så idag ska jag bara vila, inte göra något över det vanliga. Helst av allt skulle jag vilja gå omkring och skrota i morgonrocken hela dagen...men som hundägare kan man ju inte det.

 

Ska dricka upp den sista slurken kaffe nu innan det är dax för våran morgonpromenad.Hundarna ligger fortfarande och sover, det är inte lätt att få liv i dom på morgonen inte...;)

 

Önskar er alla en helt underbar och trevlig LUCIA

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards