Alla inlägg den 12 december 2009

Av Carola - 12 december 2009 21:59

Usch...har haft ont i skallen hela dagen...riktigt ordentlligt ont.   inget hjälper..vare sig alvedon eller kaffe eller vila...så fort jag lyft skallen har det dunkat något så förb...   men det är liiite bättre nu iaf..

 

Skrothandlarn ringde , han och frugan hade varit på Bergsåker igår, hästen ,"Alu´s First Line", deras skulle ju starta...

 

Han frågade om jag läst sportsidorna i tidningen..

 

Ähum...vänta nu...sportbilagan....ähhh,,,vad är det....hum....hur ser den ut...jaha!..det är DEN  jag alltid brukar bläddra förbi så där jättefort!....Nä, det hade jag inte...

 

Kolla då reslutaten från igår....lopp 6....

 

YES!..Hästskrället vann ju!...Och Björn Goop var det som körde. KUL!

 

Skrothandlarn fortsatte: Ja, jag fcik förbannat ont i vaden när jag sprang in till målfållan och frugan fick astmaanfall...

 

Ähum....vänta lite nu...fick DU ont i vaden när DU sprang....jahopp....trodde ju det var hästen som sprang...;)

 

   Sötnos.....;)...(en annan pålle)


Men det var ju kul att höra, att det gick så bra på travet.


Nu blir det nog bara ligga o se på tv resten av kvällen, är inte pigg för fem öre.

Zanna är med sin pojkvän, Tobbe med sin flickvän och jag sitter här hemma med vovvarna...kärbon åkte precis. Ska bara rå mig själv o äta min kexchoklad.......hihi fasiken...choklad är farligt.....men så gott så gott

Av Carola - 12 december 2009 15:16

Den här listan är lååååång jätte lång. Hittade den hos en tjej som heter Nina

1. Hur gammal är du om fem år? då har jag precis fyllt 44
2. Vem var den sista du träffade? Min son när han klev upp ur sängen.
3. Hur lång är du: 169,5...den där sista centimetern är viktig.
4. Vilken var den senaste film du såg? Flickan som lekte med elden.
5. Vem ringde du senast? Min kärbo
6. Ditt senaste sms och till vem: Jag svarade på ett sms från min dotter

 

7. Vad är helgens planer? Bara vara hemma o slappa: )
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms när jag inte orkar prata

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda från varandra sen 37 år.Pappa är omgift o mamma är sambo

10. När såg du senast din mamma? I somras när hon hälsade på.

11. Vilken ögonfärg har du? blå.
12. När vaknade du idag? kl 10 när min kärbo ringde o väckte mig..tog lååång sovmorgon.

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja faktiskt, för 15 år sen hittade jag o sonen en liten kattunge när vi var till lekparken. Den fick ett nytt hem.


14. Vilken är din favoritplats? sängen eller Alanya

15. Vilken plats föredrar du minst? Källaren

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?Förhoppningsvis i min egna lägenhet i Alanya...;)

17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och "vilse i pannkakan"

18. Vem fick dig att skratta senast? Annika, när vi satt o pratade på bussen på väg hem från jobb

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?  Absolut inte, har en hel flyttlåda nere i förrådet.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både ock...

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Pyjamas när jag fryser


22. Hur många kuddar har du i sängen? fyra.
23. Hur många landskap har du bott i? Lär räkna, äum...Hälsinland, Ångermanland, Gästrikland, Dalarna och nu bor jag i Uppland. 5 alltså

24. Har du någon gång spytt på någon? Nä fy nej

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Ulltofflor..;)

26. Är du social? oftast.
27. Vilken är din favoritglass? 88:an

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Göra mig skuldfri och flytta till Turkiet...

29. Tycker du om kinamat? jupp.
30. Tycker du om kaffe? Kaffeoman

31. Vad dricker du till frukost? Se ovan
32. Sover du på någon särskild sida? På vänstersida
33. Kan du spela poker? njä...
34. Tycker du om att mysa? Vem gör itne det..

35. Är du en beroendemänniska? choklad,kaffe o cigg då

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja Finland....hihi

37. Vill du ha barn? Har två, det räcker

38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, och liiiite finska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja...för ca 25 år sen

40. Föredrar du havet eller en pool? hav!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder

42. Äger du dyra smycken? noop, är inte så mycket för smycken egentligen.
43. Har du någon gång testat narkotika? Absolut inte!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen.? Pepparkaka
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min son

46. Välj ett ärr på din kropp? Kejsarsnittet när min son föddes
47. Vad har du för ringsignal? Olika beroende på vem som ringer.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja faktiskt...en broderad blus som både jag o min syster använt...och min dotter med

49. Flirtar du mycket? oh nej. Inget alls om jag inte menar det.
50. Vart togs din profilbild? Hemma vid köksbordet.
51. Kan du byta olja på bilen? nej.
52. Har du fått fortkörningsböter? nej!
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Själens bonig" Av Gary Zukav

54. Läser du dagstidningen? Varje morgon

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nä, men köper desto mer

56. Dansar du i bilen? Nä, kärbon skulle bli galen, det är hans bil

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rockklassiker

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Namnet på skrothandlarns häst som vann sitt andra lopp igår på Bergsåker

59. När var du i kyrkan senast? I våras på Zannas skolavslutning

60. Vilka personer utmanar du: Ingen, den som vill

Av Carola - 12 december 2009 12:08

Ja latmasken alltså..  ....fick en härlig sovmorgon...kanske inte så där jättelämpligt för kroppen.....men för själen var det underbart!

 

Kikade ut genom balkongfönstret:

 

Det var vitt på backen.......och det snöade "lappvantar"

 

det syns kanske inte på bilden men....

 

Underbart att få vakna till lite snö för en gångs skull....man får lite extra julstämning.

 

  

Här syns iaf lite av "lappvantarna"..

 

Nu ska jag studsa ner i tvättstugan igen....eller studsa är väl att ta i...jag ska stappla mig ner till tvättstugan.

 

Kramen på er allihop  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards