Alla inlägg den 11 december 2009

Av Carola - 11 december 2009 20:13

är allt jag har att säga.......


Nä fy vad dåligt skött allting är..kom till jobbet i morse...fick veta att vi ska koka kaffe till 200 pers på eftermiddan då huset bjuder på luciafika...bara DET blev ju stressande....


Gick över till restaurangen på andra sidan och skulle hämta dagens matlådor o annat till fiket när klockan var halv nio (den tid vi ska hämta maten)...kommer ner till oss och plockar upp...då ser vi en lapp om beställning av fika till 25 pers till kl 9.00!!!!!!...Och vi öppnar fiket kvart ö ver nio.....inte en kanna kaffe hade jag hunnit börja med(hade ju städat andra lokaler före)..


Men förmiddan gick ganska bra ändå även om det blev lite kaffebrist mot slutet av fikat. Jag mådde väl inte så där jättetoppen framåt tio...det snurrade i skallen o jag frös så in i vassen!..Yrsel som heter duga...


Men var ju stressad samtidigt eftersom vi var tvungna att börja med kaffekokningen till eftermiddan...E "skällde" lite på mig o sa till på skarpen att NU GÅR DU OCH FIKAR!!!!...Jag lommade iväg men var tillbaka efter en kvart och började plocka undan..."GÅ O SÄTT DIG" skrek hon igen...  jaja...


På eftermiddan blev det körigt....vi visste som sagt ingenting om vad som var planerat till eftermiddan...bara fått höra att vi skulle koka kaffe....bullar o allt skulle de vi städar hos stå för ...då kommer det en kvinna som jobbar där o säger att "-Ja men....de brukar ALLTID duka borden o ha röda juldukar o tända ljus överallt med fikat framdukat på bordet på Lucia...."


Och varför i hela helv...e har inte vi fått veta något?...E skulle ju gå hem kl 12..så jag skulle ju bli ensam kvar.....o det bidde jag.....kaffet var visserligen klart till kl 13 men de ansvariga som skulle se till att det skulle vara klart till kvart över två hade fortfarande inte dykt upp...jag visste inte HUR det skulle dukas eller hur borden skulle stå....och de på restaurangen hade inte heller ngn aning...."nä de har bara beställt bröd inget annat" fick jag till svar när jag ringde dit....du ska bara koka kaffe o fylla på om det tar slut"..


Jahopp.....halv två kom "kärringarna" som skulle duka....de var en aning förvånade över att JAG inte visste nåt om dukningen eller hur fikat skulle stå....det hade de minsann informerat restaurangchefen om!...


Jag var färdig att åka hem!...Andras "skit" kan jag ta när jag ska städa (för det är jag anställd för att göra) men ta SKIT från andra det gör jag då f-n inte så jag ringde över till andra sidan igen...då kom han över ....och pratade med damerna...han hade INTE fått nån info från dom om hur det skulle se ut utan bara fått ett mail om 200 lussebullar o 200 pepparkakor...inget annat...han visade till o med mailet...


Så mig bad de om ursäkt till slut iaf...de började ursäkta sig o sa att "ja det var dåligt gjort av oss...vi är ju så van sen de förra som visste hur vi brukar göra"....som om det skulle va n¨ån ursäkt,,,hm....


Nåja...det gick bra till slut iaf...inget mer kaffe behövde göras o Lucia o hennes tärnor kom

  och min chef dök upp efter fikat.....hon hjälpte mig att städa undan så ´jag iaf skulle få komma hem liiiite tidigare,,,,,hm...tack......fick iaf sitta 40 min på hela dan så det uppskattade jag...........


Blir inte många knop här hemma idag....hundarna är nykissade o jag sitter i pyjamas.....nu blir det IDOL för hela slanten.....ids inte mer än så....


  


Go´natt säger både jag o vovvarna!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards