Alla inlägg den 8 december 2009

Av Carola - 8 december 2009 20:35

Nu har jag hittat ännu en lista som man kan svara på...

 

Lite kul med sånt.....utmanar härmed alla mina bloggvänner att göra likadant..

Är du..

Arrogant: Neee kan jag inte påstå

Osäker: Kan vara i situationer som är nya för mig

Trött: Väldigt ofta

Intressant: kan vara

Smart: ja....inte osmart iaf

Barnslig..: Ja men inte omogen

Liten: Kan jag inte påstå


Lätt: mitt emellan

Skoltrött: nej skulle vara kul att sätta sig i bänken igen

Rolig: ofta

Pratglad: Inte på mornarna

Frågvis:  Det händer

Organiserad: bara på jobb

Hälsosam: när jag vill

Blyg: Sällan

Attraktiv:  Det sitter nog i betraktarens ögon att avgöra

Lätt uttråkad: JA

Vegetarian: Nej

Besatt: Nej

Pålitlig: Ja

Filosofisk: kanske ibland



Har du..

För många vänner: få vänner, många bekanta

Förföljelsemani:  Hahaha   nää

Tvångstankar:  nope

Färgat håret:  en gång i månaden

Brutit några ben:  jupp...flera under en o samma gång

Några piercings: Öronen

Egen dator: yesss...en knädator

Gjort bort dig rejält: Ja fast vad gör det? Det bjuder jag på

Bra självförtroende: Nja...men bra självkänsla

Komplex: Nope

Kysst någon: Ja

Haft sex: Ja

Tagit nakenbilder:  Nope..

Sagt jag älskar dig till någon idag: Ja

Varit kär: Ja

Blivit kär i någon på nätet:  Nee...men blivit betuttad

Dumpat någon: Det har hänt

Stulit någonting:  Ja usch ja i tonåren

Gjort något olagligt:  Neee snäll o beskedlig...



Vem..

Saknar du: farfar... the one and only

Vill du döda:  Fästingar otäcka djävla odjur

Rörde dig sist:  dotra..när jag fick en kram

Slog du sist:  mig själv...

Kramade du senast: Zanna

Kysste du senast: Kärbon

Skrev du till sist:  Sonen

Vill du vara som: mig själv

Sårade dig sist:  Jag själv....för min egen dumhet

Vill du bli galet full med: ingen...

Gjorde dig riktigt glad senast: Mina trollungar

Fick du sms från senast:  Tobias

Ringde dig senast: Helen

Ska du gifta dig med: Hua

Får dig att skratta: trollen o kärbon



Av Carola - 8 december 2009 19:40

Ha ha...satt o läste lite på tidigare inlägg i min blogg...då hittade jag den här gamla listan..... lite kul att läsa måste jag erkänna....o svaren skulle nog bli nästan de samma idag...med  några få modifieringar.

 


Av Carola - 8 december 2009 13:43

Undrar om det är jag som har taskigt tålamod eller om människan jag jobbar med är virrigare än allt annat.?

 

Idag yrade hon betydligt mer än igår...jag stod och förberedde fika för 25 konferensdeltagare  då kommer hon o yrar om att kassan ska lämnas in inna vi går för dagen o den lär göras i ordning...ja jag tar den senare sa jag närvi stängt. Nu finns det inte tid till det eftersom vi öppnar om 10 minuter...

 

Hon började dra fram burkarna (där pengarna från förra veckan o gårdagen låg i)...samtidigt börjar hon prata om att vi måste hinna städa kontoren på plan 2. (vilket ska göras efter fiket stänger, smartast vore ju om EN går o städar kontor o EN sköter fiket den tiden) men se det går inte då tar den städningen 2 timmar...

 

hur som....hon drar fram burkar o GÅR sedan o börjar koka kaffe (vilket jag redan höll på med, kan ju inte koka mer än 2 pannor i taget) sen stod hon bara rakt upp o ner o sa ...räkna pengarna du....

 

Ja men..........vi stänger fiket kl 15....o pengarna ska in kl 16...även dagens kassa ska in då!...Varför krångla till det....de ska ju bara flyttas från burkar till väskan.......+ räkna dagens kassa....det tar max 15 minuter...de minutrarna har vi inte innan vi öppnat....

 

När folket kommer o ska fika är det ju full rusch o man hinner omöjligt se om det smiter in folk bakom disken...(där pengarna står FULLT synliga på bänken....pucko....

 

Nä jag blir less.....Hon har ju yrat runt idag så jag vet inte vad..

Hon är ju inte den som ska sköta fiket i vanliga fall...och jag HAR talat om för henne att jag HAR jobbat i både café och restaurang tidigare o det är som ordspråket säger...ju fler kockar desto sämre soppa...... köket är så pass litet att man inte kan vara 2 där innanför man springer in i varann..

 

Nä suck.....får hoppas det går bättre i morgon..

 

Hur gör hon annars? då ordinarie är där....städar hon inte kontoren själv då?...jag hänger inte riktigt med...

 

Nä nu får det vara slut på gnäll från min sida....har väl pms eller nåt...hihihi..

 

Dax att ta tag i saker o ting som ska göras.....ska med lillsnuttan min till doktorn....

 

Ha det gött!

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards