Alla inlägg den 6 december 2009

Av Carola - 6 december 2009 23:13

Tack så mycket!

 

Vill bara säga så väldigt mycket TACk för gratulationerna !..

 

Den här dagen har varit lååååång...

 

Men ändå har jag inte gjort mycket.. Jag o kärbon vaknade halv nio...eller HAN väcte mig med sitt prasslande med tidningen.

Vi åkte ner på Absolut Brun och solade...ja det man inte har på hemmaplan får man skaffa sig på annat håll..hihihi

 

Åkte hem till lilla Skutskär runt tre. visste ju inte om det överhuvudtaget skulle komma någon på fika idag..det var ju föga troligt att någon skulle göra det.Jag fyller ju knappast jämna år och sen är ju både familj o resten av släkten så väl utspridda.

 

Skrothandlarn själv    (min käre far) bor ju ca 8 mil härifrån (han ringde för övrigt till kvällen, trodde för ett ögonblick att gubben glömt bort mig) då säger den där lustigkurren: Hur känns det att ha kommit upp i en sån hög ålder då?..Är du gammal o stel?...

 

Tack för den svarade jag..när du var i min ålder (för 16 år sedan) var du redan både morfar OCH farfar...så jag känner mig ganska ung fortfarande..hahaha...(ja han e ung min käre far..bara 16 år äldre än mig)

 

Lilla mamma bor ju nere i Mölndal så henne träffar jag ju inte heller så väldigt ofta(nu senast i somras, då det var första gången på 3 år)...men hon ringde hon med.

 

Och min käre goe lillebror...   (den bror jag HAR kontakt med ,som dde hos mig när han var 15 till 18) messade grattis i morse och ringde nån timme senare.

 

Och en god chokladkaka fick jag av min älskade lilla dotter..(nja liten o liten  

 

Och junior....hm...undrar om han ska få flytta hemifrån snart...

  

 

På fläkten satt en postit-lapp:

 

GRATTIS MORSAN

nu är det inte långt kvar till 40 årskrisen.

Men lika go är du ändå"!

 

Det var ju tur för honom att han avslutade med de små orden iaf...hihi

 

Nä nu bidde det ett långt inlägg...dax för tant att gå o nanna..

 

Sov så gott allihop.

 

 

 

 

Av Carola - 6 december 2009 20:44

VÄLKOMMEN NYA SOM GAMLA LÄSARE

 

Det är här jag kommer hålla till hädanefter..

 

Kände mig inte riktigt nöjd med blogg.se och sedan bloggagratis blev bloggplatsen så gillar jag den ännu mer..

 

Nu skulle jag bli glad om ni gamla läsare (även ni nya) skriver en liten rad så jag iaf vet att ni hittat hit...

 

Kram på er.

 

  

Av Carola - 6 december 2009 18:16

Jaha.....då är man ett år äldre då..

 

Men ett helt år kvar till 40...ja jädrar vad tiden går fort...  

 

Det har varit en lugn dag....inga besök....hrm...jag undrar jag....är jag så gammal nu att folk glömmer bort mig?...

 

Vet iaf att skrothandlarn  (far min) brukar dyka upp bara så där oförhappandes så jag väntar bara på att det ringer på dörren när som helst...

 

I vilket fall som helst så ska vi snart frossa i chokladtårta...jag o trollen o gubben....men först måste jag ta en tur ner till tvättstugan.

 


 

 

Av Carola - 6 december 2009 13:51

Har ju haft en liten tur över till blogg.se men jag funderar starkt på att komma tillbaka hit...MEN jag har inte bestämt mig än...

 

Är inte riktigt nöjd med funktionerna på sidan... jag provar lite här o provar lite där tills jag har bestämt mig igen..

 

Igår strulade det med att lägga in bilder. testar idag igen för att se om det funkar bättre...

 

     Mina underbara ungar...Tobias o Zanna

 

Som sagt...jag provar så får vi se vad som händer...


Av Carola - 6 december 2009 10:30

 

Finns det nå värre sätt att vakna på en söndagmorgon?

Undrar vad vederbörande skulle säga om JAG låg i sängen en vardagsmorgon halv sex och läste tidningen och tände lyset?!

Skulle nog inte vara så populärt det inte...

Fick ett sms åx halv nio i morse...av min unga o fräscha lillebror(hans ord inte mina) som gratulerade tant på födelsedagen...hrm...

Och inget mjölk fanns det till kaffet.....nä...den här dagen började inte bra....

Men men....det kan inte bli värre.....måste bara bli bättre

Ha en bra dag allihop...nu ska jag gnugga ögonen o gå ut med ryggen rak....inget knäcker mig!!

 

  

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards