Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Carola - 20 januari 2009 22:58

Nu blir det tyst ett tag från mig...blir ju utan bredband några veckor nu när jag ska flytta..ja tyvärr är mitt Bredbandsbolag... inte särskilt snabba av sig.. men uppdateringar kommer så småningom..ha det gott ett tag framöver... vi "ses"


Av Carola - 20 januari 2009 22:43

Usch...tog bort våran lilla sagasaga idag...det gör ont i hjärtat...men vi var helt enkelt tvungna...hon kissade inne..överallt..låg det en tidning på köksbordet kissade hon på den, låg det en duk på bordet så kissade hon på den, minsta lilla grej som råkade ligga på golvet eller på bordet så kissade hon..fastän hon gick på lådan!!  I julas förstörde hon tre juldukar för mig..hon hade även hittat vissa hörn i lägenheten som hon tyckte hon kunde använda som tillfällig toalett..det tärde på mitt humör..på mitt golv. på mitt köksbord.. har försökt med allt (nästan) p-piller, fyspray..pratade med veterinär som sa att har hon väl börjat är det svårt att få henne att sluta trots sterilisering så den enda utvägen var att ta bort henne.. har försökt placera om henne. men hon var så präglad på mina hundar (iaf skrutt som var hennes "mamma")..hon tydde sig enbart till mig..accepterade barnen..älskade hundarna men ignorerade folk som kom o hälsade på.. tog hand om henne redan när hon var fem veckor(den tidigare ägaren som hade mamman påstod att mamman stötte bort sina ungar, men det var ngt den människan tyvärr satt i system att säga för har fått reda på i efterhand att det inte var första gången hon utryckte sig så eftersom hon tröttnade fort på "sina" kattungar)


Matade lilla Sagasaga med flaskmjöl för kattungar o sedan blötmat..Skrutt tog hand om henne blev hennes "mamma"..tvättade henne, uppfostrade henne..följden blev att Sagasaga i stort sett trodde hon var hund..lekte på hundars vis..drog aldrig fram klorna när hon lekte med dom..utan bet dom i bakhasorna istället..sov tillsammans med Skrutt på nätterna..ja hon var speciell...hon kommer alltid ha en plats i våra hjärtan..


Sov gott lilla gumman



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Skapa flashcards