Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Carola - 22 oktober 2008 18:53

Den här dagen har gått på sparlåga... känner mig så långt ifrån en duracellkanin man kan komma... nickade till flera gånger på bussen in till jobbet i morse..och jag har gått som i dvala hela dagen.

Är inte ett dugg piggare nu heller, kanske är det en förkylning på gång..inte vet jag...nåt e det iaf.

Det har gått ganska smidigt på jobbet förutom att jag var ner till chefskocken och sa att jag ville ha en ursäkt.


Vid lunchtid kom maten upp till matsalen..inte uppslevad i kantiner utan vi fick en hälsning från "tjocke kocken" att eftersom vi kunde sitta o fika 45 minuter på morgonkaffet hade vi tid att ösa i maten själva!!.. Jag stövlade ner och frågade vad han menade..jag och E gick ner i köket kvart över nio i morse, åt en bit smörgåstårta,drack kaffe o gick ut o tog ett snabbloss.. klockan var 9.33 när vi kom upp i matsalen..så vad han fick sina 45 minuter ifrån vete 17...till saken hör den att M..Madam Gugg.. chefen..och "tjocke kockens" mamma satt och fikade redan när vi kom ner kvart över nio..och de satt kvar när vi gick upp till salen igen..


Oskyldigt anklagad vill jag inte bli så jag rev i..han sa förlåt..dra för fan inte mig över samma kam bara för att vissa tar rast när DE vill inte när det finns en lucka

.


Hur som.. resten av dagen har gått ganska smärtfritt.. trots trötthet och småstrul med mat som inte riktigt räckte till.


Nu ska jag brygga mig en panna kaffe..kanske jag vaknar lagom till det är läggdags....



Av Carola - 22 oktober 2008 18:46

Det här receptet har jag använt mig av många gånger..alltid upsskattat.


Till kycklinglådan behöver du:

4 pers

1 grillad kyckling

1-2 gula lökar

1 burk skivade champinjoner

3 dl grädde + curry

bananer

Drag av skinnet från kycklingen, dela kycklingen i små bitar.

Hacka lök och svamp och bryn de tillsammans tills löken fått färg och det "knäpper" i svampen.

Lägg lök/svamp-blandningen i botten på en ugnsform..30X40 cm

Lägg kycklingbitarna ovanpå.


Vispa grädde blandat med curry (här brukar jag vräka i curry eftersom det är så gott). Grädden ska vara klickbar men inte alltför fast.

Klicka grädden över kycklingen så den täcks helt.

Skiva bananer och lägg dem i formen (gillar du varma bananer så gör som jag lägg i så många du vill)


Ställ in formen på mittenfalsen i ugnen.

175* tills bananerna fått färg


Servera med jasminris eller annat asiatiskt ris.


Detta ska vi äta i morgon..


idag bidde det bara en enkel pyttipanna..*L*

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards