Alla inlägg den 28 september 2008

Av Carola - 28 september 2008 22:44

Har varit på bio med snuttan idag.... "sex and the city".. ja jag är slav under den serien...fniss....men filmen var liiiite onödigt lång... de hade gott och väl kunna klippa bort en halvtimme utan att det märktes... 2 timmar och 24 minuter är lite för länge för att det ska vara bekvämt i en biosalong.. men sevärd ...ja det var den...nu ska jag sätta mig och läsa dagens expressen och dagens aftonbladet och bilagorna....älskar söndagar när det finns så mycket att bläddra i...hihi..nattinatt...

Av Carola - 28 september 2008 22:19

Har haft en så lugn och skön helg med gubben. Bara varit ner o tränat på gymmet men sen bara varit...så så skönt.... i fredags var det itne alls kul på jobbet. Jag och e slet som djur..nåja nästan iaf.. men till kafferasten frågade jag madam g och Scheriffen om de skulle med ut och dricka kaffe o ta ett bloss... jodå..det skulle dom.. jag och E gick iväg ut och satte oss för att njuta av solen.. hörde efter en stund att Madam G och scheriffen var ute vid lastkajen... inte så att de kom upp till oss på bänken och satte sig... när vi druckit vårt kaffe gick jag ner till groven (grovdisken) och fram till scheriffen och frågade honom om det inte dög att sitta med oss att fika plötsligt.. då kom det en hel harang om att vi (indirekt jag) aldrig sitter och äter lunch när de äter lunch och att vi äter under barnens lunchtimme.. men HALLÅ!!!!... hur många gånger ska jag behöva säga det.... tiden finns inte.. om vi på lilla ska vänta tills alla de på stora har ätit färdigt är klockan redan ett.. då ska resterande mat ner (från stora) och disken ska köras ner..och sätta sig och äta klockan halv två när jag i regel börjar plocka fram och förbereda för mellis...nej det funkar inte..man kan ju börja fundera var personalen på stora är någonstans när vi har servering uppe o det är tomt på personal inne på stora.. högstadieeleverna har lunchbuffé och tar maten själva.. inne på lilla har de bleck o kantiner inne på sina rum som måste fyllas på med jämna mellan rum...

Nu blev det en sån där låååång förklaring igen.. det jag skulle komma till var scheriffens reaktion när jag försökte förklara att vi helt enkelt inte hinner vänta med lunch till ett.. han vände ryggen till och rätade på fingrarna....ja så kan man åxå lösa saker och ting...men men.... måndag i morgon... har bestämt mig.. ska vänta med att äta tills alla elever har ätit färdigt även ute i den matsal som jag inte har något med att göra..så får vi se hur långt vi kommer med städning.. och på onsadg är jag ledig.. fan vad det ska bli intressant att se hur de löser det..det är ju chefens jobb att fixa till så det flyter... för inte kan de väl ändå mena att E som bara började för en vecka sedan och inte hunnit kommit in i rutinerna ännu..ska sköta det ensam..


Väntar med spänning..-.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen

Bloggar jag läser

Andra favoritlänkar

Skriv gärna en liten rad

RSS

Besöksstatistik

Skytten

nedräkning till Julafton


Ovido - Quiz & Flashcards